جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 3 دی 1394     
رازدرخشش رحمتی در این فصل ؟

وب سایت برنامه نود: بدون شک خبر آسیب دیدگی سید مهدی رحمتی برای استقلالیها آن هم در فردای شب یلدا نمی توانست هدیه خوبی خوبی باشد، هر چند که برد در تبریز و رسیدن به فینال جام حذفی و همین طور بهبود نسبی منصور پورحیدری هواداران استقلال را حسابی خوشحال کرد.

با این حال دروازه بان آماده این روزهای لیگ برتر که به نظر می رسد دیگر نتواند به راحتی رنگ پیراهن تیم ملی را ببیند، تصمیمش را گرفته که در هر بازی از لیگ و جام حذفی ستاره تیمش باشد. اما یک مصدومیت بی موقع در مصاف با تراکتور امیر قلعه نویی در تبریز باعث شد تا حداقل برای چند هفته درخشش این دروازه بان سی و چند ساله متوقف شود. با این حساب شاید خیلی ها فکر کنند که حریفان استقلال در لیگ برتر برای یک ماه آینده خوشحال هستند که حداقل استقلال یکی از ستون های اصلیش را در زمین بازی نخواهد داشت.اما داستان به همین سادگی ها نیست.

راز درخشش رحمتی در این فصل چه بود؟


اما قبل از اینکه به ادامه این گزارش و عواقب آن برای استقلال بپردازیم بهتر است این سوال را مطرح کنیم که چرا مهدی رحمتی در این فصل یکی از ستاره های استقلال بود، آن هم در شرایطی که فصل گذشته در این تیم حضور نداشت و حتی با پیکان سقوط به یک دسته پایین تر را تجربه کرده بود؟ اگر اتفاقات اول فصل را یکبار دیگر مرور کنیم متوجه خواهیم شد سید مهدی رحمتی و وحید طالب لو که در گذشته روابط چندان مسالمت آمیزی هم نداشتند در یک زمان به استقلال پیوستند. در حقیقت روند ماجرا در آن مقطع طوری پیش می رفت که از قول رحمتی گفته می شد تنها در صورتی به آبی پوشان پایتخت باز می گردد که وحید در تیم حضور نداشته باشد. اما با ورود هر دو دروازه بان پُرآوازه مشخص شد که این حرف و حدیث، شایعه ای بیش نبوده است. با این حال و با گذشت چند روز دیگر این بار رسانه ها خبر از قهر بودن این دو دروازه بان و در ادامه از آشتی اجباری و باز هم بی توجهی این دو گلر نسبت به هم صحبت به میان آوردند تا اینکه در تمرینات مشخص شد این دو در روابط خود تجدید نظر کرده اند و هیچ خصومتی با یکدیگر ندارند و آنچنان تمرین می کنند که گویی سالهاست دوستانی صمیمی بوده اند.

آنهایی که از نزدیک با کار دروازه بانی آشنا هستند، خوب می دانند که یکی از عوامل موفقیت سید مهدی رحمتی در این فصل، وجود دروازه بانی به نام وحید طالب لو در تمرینات استقلال بود. رحمتی می دانست با کمی لغزش، شاید آن دسته از هواداران (هر چند کم تعداد) که وحید را به او ترجیح می دهند، نام طالب رو با پسوند کاسیاس فریاد خواهند زد و مظلومی هم چاره ای نخواهد داشت تا برای یکی دو بازی هم که شده دستکش ها را در اختیار دیگر سنگربان تیمش بدهد. البته به این موضوع اضافه کنید، انگیزه دو چندان رحمتی را برای نشان دادن خود به کارلوس کی روش آن هم در روزگاری که علیرضا حقیقی در درون دروازه تیم ملی دیگر آنقدر ها مطمئن ظاهر نمی شود. در چنین فضایی بسیار اتفاق افتاد تا پیشکسوتان و حتی بازیکنان تیم رقیب، از کی روش بخواهند تا شانس مجددی سید مهدی رحمتی بدهند اما کی روش فضا نداد.

 وحید چه خواهد کرد؟


اما همه اینها را نوشتیم تا به اینجا برسیم. البته تا اینجا کمتر از همه به طالب لو پرداختیم اما به نظر می رسد از بازی بعدی او باید در درون دروازه بایستد و بار سنگین کاپیتان را بر دوش بکشد. حال سوال اصلی اینطور مطرح می شود که آیا وحید می تواند در این مقطع حساس که به دلیل مصدومیت هم تیمی اش به او رسیده ، سنگربان مطمئنی برای پرویز مظلومی و هواداران باشد یا نه؟ نمی توان در این مورد پیشداوری کرد اما واکنش هواداران استقلال در فضای مجازی در کمتر از چند ساعتی که خبر مصدومیت رحمتی، رسانه ای شده بیشتر رنگ نگرانی را به خود گرفته تا آرامش و اطمینان! با این حال نباید فرامش کرد که یک بازیکن حرفه ای همواره تشنه بازی کردن است خصوصا برای طالب لویی که یک نیم فصل بهترین تمرینات را با بهترین سنگربان لیگ برتر پشت سر گذاشته و فراموش نکنید که در روزگاری نه چندان دور طالب لو توانسته بود از رحمتی یک نیمکت نشین تمام عیار بسازد. قطعا با بازگشت رحمتی از دوران مصدومیت ، وحید باید باز هم دستکش های اصلی را به رقیب و حالا رفیقش پس بدهد اما این امیدواری به طالب لو می رود که بتواند در این چند بازی کمترین دغدغه ها را بابت دروازه استقلال برای هواداران بسازد! اگر طالب لو بتواند در چهار هفته آینده مطمئن حاضر شود، مطمئنا نقش مهمی در موفقیت و قهرمانی احتمالی استقلال در لیگ برتر ایفا خواهد کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: