جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 2 دی 1394     
راه‌های رفع پوست پوست شدن صورت

تسنیم: محسن ناصری درباره پوست پوست شدن صورت, اظهار داشت: پوست پوست شدن صورت, نشانه غلبه خشکی مزاج است.

به‌گفته وی این افراد از مصرف غذاهای سرخ‌کردنی, غذاهای سرشار از ادویه و حاوی سیر و پیاز پرهیز کنند, آب و هوا برای سلامت ضروری است، بنابراین هوای مرطوب شمال برای این افراد بهتر است.

رئیس بخش تحقیقات بالینی دانشگاه علوم پزشکی شاهد عنوان کرد: این افراد باید استراحت کافی داشته باشند, برای کاهش پوست پوست شدن پوست بدن بهتر است در غذاهای خود سماق اضافه کنند و سوپ گشنیز مصرف کنند.

ناصری ادامه داد: مصرف شیر برای این افراد به‌صورت موضعی و هم به‌صورت خوراکی مفید است, شیر نیز بهتر است با گلاب مصرف شود, همچنین روغن تخم کدو برای این افراد بسیار عالی است و بهتر است که روی پوست خود بعد از استحمام بمالند, در اروپا روغن کدو را به سالاد اضافه می‌کنند.

وی عنوان کرد: برای رفع پوست پوست شدن پوست بدن بهتر است که این افراد به‌صورت خود آب بپاشند و بگذارند خشک شود. از مواد آرایشی هم استفاده نشود چرا که خشکی پوست را افزایش می‌دهد.

رئیس بخش تحقیقات بالینی دانشگاه علوم پزشکی شاهد افزود: گوشت یکی از مواد غذایی رایج مردم است. گوشت گاو سرد و خشک است. برای افرادی که دچار غلبه خشکی هستند, گرفتگی عضلات و ترافیک ذهنی و عدم‌تمرکز دارند, مناسب نیست.

ناصری خاطرنشان کرد: گوشت گاو و گوساله دیرهضم است که برای افراد سردمزاج و کسانی که مشکلات معده دارند, مضر است. برای افرادی که فعالیت زیاد دارند مانند ورزشکاران تا حدی مفید است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: