جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 2 دی 1394     
افتتاح راه‌آهن گیلان در سال ۹۵

ایسنا: محمدعلی نجفی امروز در بازدید از راه آهن رشت-قزوین گفت:این راه آهن ۱۶۴کیلومتر است که ۱۲۰کیلومتر آن آماده ریل گذاری است.

وی با اشاره به ریل‌هایی که از دیگر کشورها از جمله کشور روسیه خریداری شده است، افزود:ساختمان ایستگاه راه‌آهن رشت نیز از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده تکمیل شود.

نجفی با بیان این‌که پس از سفر ریاست جمهوری به گیلان با توجه به اهمیت این پروژه تاکید شده‌ است تا همت‌ها مضاعف شود تا پایان سال ۹۵راه آهن رشت- قزوین بهره‌برداری برسد، ادامه داد:

تسریع در به بهره‌برداری رسیدن این راه آهن از درخواست‌های مهم مردم و وزارت راه و شهرسازی است و همه تلاش ما نیز این است تا این هدف مهم تحقق یابد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد:از ۱۶۴ کیلومتر این راه آهن ۹۰ درصد زیرساخت‌های لازم انجام شده و ۲۷ درصد نیز ریل گذاری شده است.

وی گفت:البته بخش اعظم ریل‌گذاری راه آهن قزوین انجام شده است و امسال سرعت ریل‌گذاری و میزان پیشرفت فیزیکی راه آهن در بخش ریل گذاری روند مطلوب‌تری به خود خواهد گرفت.

وی با اشاره به وجود ۵ ایستگاه اصلی و ۳ ایستگاه فرعی در راه آهن رشت-قزوین تصریح کرد:
برخی از این ایستگاهها بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، البته راه آهن رشت جزء ایستگاه‌هایی نیست که پیشرفت فیزیکی بالایی داشته باشد.

وی گفت:هدف امروز ما از بازدید راه‌آهن رشت این است که مشکلات را تا حدامکان حل کنیم و خرید ریل‌ها را نیز سرعت ببخشیم.

نجفی با اشاره به این‌که بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای راه آهن رشت – قزوین هزینه شده است، ادامه داد:

۶۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار در دولت تدبیر و امید اختصاص یافته است.

وی با اشاره به این‌که ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر به اعتبار نیاز داریم تا راه آهن رشت-قزوین به اتمام برسد، گفت:

امسال برای ادامه ساخت این راه آهن ۲۸۰میلیارد تومان اختصاص یافته بود که تاکنون ۱۸۰میلیارد تومان آن اختصاص یافته است و امید می‌رود تا قبل از به پایان رسیدن سال‌جاری مابقی اعتبار اختصاص یافته پرداخت شود.

استاندار گیلان با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌شود سوت قطار تا پایان سال ۹۵ در گیلان شنیده شود، در ادامه به مشکلات اقتصادی امروز کشور اشاره کرد و گفت: اگرچه مشکلات اعتباری وجود دارد اما انگیزه‌ها برای به بهره‌برداری رسیدن راه آهن – رشت – قزوین بالاست و با توجه به برنامه زمان‌بندی خوبی که شرکت پیمانکار دارد به نظر می‌رسد به موقع هدف مورد نظرمان محقق شود و با اتمام ساخت این راه آهن مسیر راه قزوین -رشت یک ساعته طی خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: