جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 تير 1393     
برنامه های فرهنگسراها در ماه رمضان

فرهنگسراهای پایتخت در ماه مبارک رمضان میزبان مجموعه برنامه‌های فرهنگی با عنوان «تهران، شهر مهربانی» هستند که در قالب برنامه‌های غرفه‌ای و سفره‌های افطار مردمی اجرا می‌شود.
 
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این ویژه‌برنامه‌ها ضمن ترتیل‌خوانی قرآن کریم و تفسیر و تبیین داستان‌های قرآنی، سفره‌های افطاری ساده با رویکرد مشارکت مردم، هیئت‌های منطقه، کانون‌های فعال، مراکز خیریه و شورایاری‌های محلات برپا خواهد شد.
 
برپایی غرفه‌های فرهنگی و هنری و بازارچه‌های خیریه از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان امسال در فرهنگسراهاست. ضمن اینکه علاقه‌مندان می‌توانند از برنامه‌های غرفه‌های اصلاح نماز و مشاوره مذهبی، پیک نور شامل حفظ، روخوانی، تفسیر قرآن و بیان قصص قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان، سلامت و تغذیه، معرفی محصولات فرهنگی و ارائه بلوتوث‌های دینی بهره ببرند.
 
فرهنگسرای ملل در این ماه میزبان نمایشگاه و جشنواره قرآنی مردم و رمضان با عنوان فصل نیایش است و ویژه‌برنامه «ماه مهربانی» با بازارچه خیریه، ایستگاه سلامت، نمایش مذهبی و سفره ساده افطاری از برنامه‌های فرهنگسرای ارسباران است که تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.
 
فرهنگسرای اشراق در ماه رمضان نمایشگاه صنایع دستی و خیریه، پاتوق گفتگوی مذهبی، اجراهای هنری، ایستگاه نجوم، کرسی قرآنی، نمایشگاه کتاب، ختم حضوری قرآن و صلوات، ایستگاه کودک، مسابقه‌های تفریحی و ورزشی و... را به مدت 15 شب اجرا خواهد کرد.
 
فرهنگسرای هنگام هم در ماه رمضان امسال بر برگزاری برنامه‌های متنوع میزبان شهروندان منطقه 4 است؛ در این فرهنگسرا برنامه‌هایی چون تواشیح، موسیقی سنتی، شعرخوانی آیینی، نمایش خیابانی، دمام‌نوازی، ورزش باستانی و سخنرانی مذهبی برگزار و در آن بیش از 22 غرفه فرهنگی هنری شامل هنر و صنایع دستی، عفاف و حجاب، پیک نور، بلوتوث معنوی، نمایشگاه کتاب، رادیو رمضان و... برپا می‌شود.
 
فرهنگسرای معرفت میزبان جزءخوانی قرآن کریم در قالب برنامه «تمنای وصال» است و سومین دوره جشنواره نان و خرما به همت فرهنگسرای اندیشه برگزار و در آن انوع نان‌های سنتی و صنعتی و انواع خرما و رطب از استان‌های خرماخیز ارائه می‌شود.
 
ویژه‌برنامه سحرخیزان کوچک به همت فرهنگسرای گلستان ویژه نوجوانان روزه اولی، غرفه اعجاز طبیعت شامل خدمات طب سنتی، مشاوره دارویی و عرضه گیاهان دارویی، سنجش فشار و قند خون، مشاوره تغذیه و سلامت، غرفه خطوط آسمانی در فرهنگسرای رویش و... از دیگر برنامه‌های فرهنگسراها در ماه مبارک رمضان است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: