جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 1 دی 1394     
اولین وب سایت جهان ۲۵ ساله شد

به گزارش فارس به نقل از رجیستر، 25 سال قبل در چنین روزهایی تیم برنرز لی، مخترع وب در دفتر کوچک خود در سازمان اروپایی تحقیقات هسته‌ای موسوم به سرن اولین وب سایت دنیا را خلق کرد.

برنرز لی مدتی بود ایده طراحی شبکه به هم پیوسته اینترنت را تعقیب می کرد و سرانجام در 20 دسامبر 1990 ایده ایجاد اسنادی که با استفاده از ابرمتن بتوان آنها را به هم متصل کرده و در یک شبکه عمومی به اشتراک گذاشت، عملی نمود.

او نام این شبکه را تار گسترده جهانی یا World Wide Web گذاشت و یک رایانه workstation ساخت شرکت NeXT را برای توسعه سیستم های اینترنتی به کار گرفت.

تیم برنرز لی یک وب سایت بسیار ساده ایجاد کرد که در آن اطلاعاتی در مورد وب و نرم افزار مورد نیاز برای دسترسی به آن درج شده بود. این سایت ساده متنی هنوز هم از آدرس http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html در دسترس است و بعد از راه اندازی عملا در سال 1991 در دسترس عموم قرار گرفت. اطلاعات مربوط به طراحی این سایت و کدهای منبع آن به طور عمومی در دسترس قرار گرفتند و همگان امکان یافتند بدون صرف هیچ هزینه ای به طراحی وب سایت و حضور در اینترنت بپردازند.

اختراع وب مهم ترین دستاورد بشری در زمینه به اشتراک گذاری اطلاعات از ابتدای تاریخ تا به حال بوده است. تیم برنرز لی اگر چه از اختراع خود بسیاری خوشحال است، اما از اینکه بعد از HTTP دو نقطه قرار داده و با این کار همگان را به انجام یک کار اضافی بیهوده مجبور کرده متاسف است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: