جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 30 آذر 1394     
معاون شهردار تهران در گفت و گوي ويژه خبري تأكيد كرد:
سياست هاي دولت مشوّق حمل و نقل شخصي است

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با حضور در برنامه شب گذشته گفت و گوي ويژه خبري شبكه دو سيما با موضوع «آلودگی هوا» گفت: با استناد به اطلاعات 21  ايستگاه اندازه گيري انواع آلاينده هاي هواي تهران، آلودگي هوا به بلاي جان مردم این کلان شهر تبديل شده است.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: بر اساس قانون، حتي يك دستگاه خودروي آلاينده و يك دستگاه خودروي فرسوده نیز حق ندارند در سطح شهرها تردد كنند و اين در شرايطي است كه از بيش از سه ميليون دستگاه خودروي تهران، كمتر از 300 هزار دستگاه يعني زير 10 درصد، معاينه فني انجام داده اند.

وي با اعلام اين كه يك باره ده ها هزار دستگاه خودرو وارد خيابان هاي تهران مي شوند اما دريغ از يك دستگاه خودروي فرسوده كه از رده خارج شوند، تأكيد كرد: متأسفانه ستاد مديريت سوخت كشور كه مسئوليت نوسازي ناوگان حمل و نقل را بر عهده دارد، خود دچار نقص فني گردید و نقش آن رفته رفته، ضعيف و ضعيف تر شد.

خودروهای كاربراتوري 15 برابر خودروهاي يورو دو آلودگي توليد مي كنند

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه هر دستگاه خودروي كاربراتوري در هر كيلومتر پيمايش، 40 گرم و در مواردي تا 60 گرم آلاينده توليد مي كند، اظهار كرد: اين خودروها 15 برابر خودروهاي يورو دو كه آلودگي آنها زير سه گرم در هر كيلومتر پيمايش است، آلودگي توليد مي كنند، ضمن اين كه تولید آلودگی موتورسيكلت هاي بنزيني موجود نيز در هر كيلومتر پيمايش، بالغ بر 15 گرم است.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه وسايل نقليه پاك بايد جايگزين وسايل نقليه آلاينده و فرسوده شوند، تصريح كرد: به اين منظور برنامه هاي متعددي از سوي مديريت شهري در دستور كار قرار گرفته كه از جمله جايگزيني موتورسيكلت هاي برقي به جاي بنزيني و تاكسي هاي هيبريدي به جاي موتورسیکلت های تاكسي هاي كاربراتوري است كه اجراي آن به حمايت جدی دولت نياز دارد.

وي با تأكيد بر اين كه مجموعه اي از اقدامات به منظور غلبه بر آلودگي هواي تهران و كاهش آلاينده هاي موجود در هواي اين كلان شهر بايد در دستور كار قرار گيرد، خاطرنشان كرد: از جمله اين اقدامات، خروج خودروهاي فرسوده و از رده خارج از چرخه حمل و نقل شهری، ممانعت از تردد خودروهاي آلاينده كاربراتوري و الزام آور کردن انجام معاينه فني است.

6 سال گذشته 6 دستگاه اتوبوس نيز از دولت نگرفته ايم

معاون شهردار تهران با اعلام اين كه «كليد» كاهش آلودگي هوا، توسعه حمل و نقل عمومي است، گفت: به اين منظور توسعه شبكه حمل و نقل ريلي با محوريت مترو، گسترش سامانه اتوبوسراني با محوريت خطوط تندرو (بي آر تي) و نوسازي ناوگان تاكسيراني، همزمان با ورود موتورسيكلت هاي برقي به ناوگان موتوري، از ديگر اقدامات لازم به منظور كاهش آلودگي هواست.

مهندس تشكري هاشمي در پايان با تأكيد بر اين كه در 6 سال گذشته، حتي 6 دستگاه اتوبوس نيز از جانب دولت به شهر تهران واگذار نشده، خاطرنشان كرد: در این میان، برخي اقدامات دولت همچون اختصاص وام به 110 هزار دستگاه خودرو، تأمل بر انگیز بوده و به منزله تشويق استفاده از وسايل نقليه شخصی است و نتيجه آن چيزي جز ترويج حمل و نقل شخصي نیست.

گفتني است علاوه بر معاون شهردار تهران،‌ علي اصغر رجبي به نمايندگي از سازمان حفاظت محيط زيست به عنوان ديگر مهمان حضوري و حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي موسوي نژاد عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي و حسن بيادي نماينده سابق شوراي اسلامي شهر تهران نيز به عنوان ميهمانان تلفني، در اين برنامه حضور داشتند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: