جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 30 آذر 1394     
اولویت ما حفظ سلامت مردم است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شاخص آلودگی هوای امروز تهران در وضعیت هشدار قرار ندارد و بخش عمده ای از شرایط هوایی که در تهران و برخی دیگر از شهرهای کشور ناشی از پایداری هوا و شرایط جوی رطوبت و سرما است.

معصومه ابتکار گفت: برای بهبود کیفیت هوای کشور طی دو سال اخیر، حذف یا کاهش شاخص های بسیار خطرناکی همچون بنزن و آروماتیک ها از بنزین توزیعی در کشور صورت گرفته و توزیع بنزین یورو 4 منجر به ارتقاء وضعیت کیفی هوا شده است.

وی مهمترین چالش کنونی در شاخص های هوا را ذرات کمتر از 2.5 میکرون دانست و گفت: این ذرات ناشی از احتراق ناقص سوخت در خودروها، فعالیت صنایع و گرد و غبار است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: البته اجرای کامل و درست برنامه 15 ساله کاهش آلودگی هوا که طی سال هایی متوقف شده بود، می توانست نقش بسیار مهمی در پیشگیری از وضعیت کنونی کیفیت هوا داشته باشد.

ابتکار با تاکید بر تلاش دولت یازدهم برای ارتقای کیفیت هوای کشور، به برگزاری جلسات کارگروه های ملی و استانی به منظور پیگیری اجرای دقیق مصوبه اردیبهشت 93 هیات وزیران برای کاهش آلودگی هوا با همکاری 16 دستگاه مسئول اشاره کرد و گفت: به صورت منظم گزارش دستگاه ها از روند اجرایی شدن مصوبات اخذ شده و نشان دهنده عزمی جدی برای رفع این چالش است.

ابتکار با بیان اینکه خودروسازان در اجرای استانداردهای یورو 4 برای خودروها همکاری داشته اند، ابراز امیدواری کرد: با همکاری وزارت کشور، شهرداری ها و راهور ناجا سیستم یکپارچه سازی معاینه فنی خودروها نیز به زودی در سراسر کشور اجرایی شود.

وی در خصوص تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس با بیان اینکه مسئولیت این موضوع با کارگروهی است که به ریاست و با مسئولیت استاندار تهران تشکیل می شود، گفت: پس از بررسی ابعاد مختلف، نتیجه این موضوع اعلام شد.

ابتکار تاکید کرد: سلامت مردم به ویژه کودکان و نوجوانان اولویت نخست است و از این رو هر تصمیمی که به کاهش مخاطرات برای سلامتی مردم کمک کند، اتخاذ خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: