جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 آذر 1394     
مدارس آموزش ترافیک در شمال تهران راه اندازی می شود

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز، ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 تهران از راه اندازی 6 مدرسه ی آموزش ترافیک در این منطقه در راستای کمپین آسمان آبی، زمین پاک خبر داد.

علیرضا اسفراینی نژاد گفت: این طرح در 6 دبستان و در سطح هریک از نواحی 6 گانه ی این منطقه اجرا می شود که طی آن دوره های آموزشی تئوری و عملی برای دانش آموزان برپا می شود و المان های ترافیکی نیز در سطح این مدارس نصب می شود.

اسفراینی نژاد با اشاره به اینکه آموزشگران ترافیک هر ماهه به این مدارس مراجعه می کنند تصریح کرد: این آموزش ها به صورت غیرمستقیم و در قالب فیلم، نمایش، کتاب و بروشور و همچنین حضور در پارک آموزش ترافیک و همچنین نصب المان های ترافیکی از جمله تابلوی «ورودممنوع »، «خیابان یکطرفه» و... در این مراکز آموزشی است تا مبانی ترافیکی برای  دانش آموزان ملموس و محسوس باشد.

وی تبیین رفتارهای شهروندی را از مهمترین اهداف مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: سالانه هزار عابر پیاده در حالی قربانی تصادفات رانندگی می‌شوند که این موضوع زنگ خطر بی‌دفاع بودن پیاده‌ها در تصادفات رانندگی و لزوم اقدامات پیشگیرانه برای ارتقای سطح سلامت این گروه از شهروندان را بیش از پیش برای مسئولان گوشزد می‌کند .

معاون شهردار منطقه 3 تصریح کرد: دانش آموزان به عنوان قشری از عابرین پیاده که گاهی از دوچرخه و اسکیت نیز استفاده می کنند متاسفانه گاهی به دلیل ناآشنایی با قوانین و بی احتیاطی در معرض خطر قرار دارند.

اسفراینی نژاد با اشاره به اینکه آموزش به عنوان یکی از ارکان مهم مثلث ترافیک  محسوب می شود اظهار داشت : چون فرزندان ما، رانندگان آینده هستند اگر از همین حالا روی آنها سرمایه گذاری کنیم می توانیم پیش بینی کنیم که در آینده رانندگان خوبی داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه ابتدا تکنولوژی و یک وسیله ی جدید وارد کشور ما شده و بعد فرهنگ سازی را آغاز می کنیم که این موضوع متاسفانه باعث آشفتگی می شود اظهار داشت: به همین دلیل آموزش به کودکان از ضروریات هر جامعه ی شهری است و در این راستا 2 رسالت اصلی را پیش رو گرفته ایم .

اسفراینی نژاد راه اندازی پارک آموزش ترافیک و آموزش در مدارس را یکی از اولویت های حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک عنوان کرد و افزود: خوشبختانه پارک آموزش ترافیک در منطقه 3 در حال احداث و طرح آموزش در مدارس طی سال تحصیلی نیز در حال اجراست .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: