جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 آذر 1394     
اولین مزیت الکترونیکی شدن نسخ پزشکی

مهر: رسول دیناروند در نشست هم‌اندیشی بررسی الگوی تجویز و مصرف داروها در ایران که امروز برگزار شد، افزود: تجویز و مصرف منطقی دارو به نفع بیمه‌هاست؛ به طوری که در حال حاضر در دو شهر از کشور برنامه آزمایشی تجویز منطقی دارو را ارائه کرده‌ایم که البته شش ماه است که منتظریم بیمه‌ها برای شروع این برنامه به ما کمک کنند.

رسول دیناروند با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌های منطقی دارو در کشور فراهم شود، اظهار داشت: مواردی مانند ردیابی و رهگیری دارو و نسخ الکترونیک می‌تواند در این خصوص بسیار موثر و کمک‌کننده باشد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص آنتی بیوتیک‌ها مصرف ما بالا است، افزود: بر اساس مطالعاتی که در دنیا انجام شده، مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها تا چند سال دیگر موثر نخواهد بود و شاهد بحرانی در این زمینه خواهیم بود؛ به همین دلیل باید چاره‌ای برای کنترل تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها بیندیشیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه برای رفع معضل مصرف غیرمنطقی دارو باید نسخه‌نویسی را به صورت الکترونیکی پیاده‌ کنیم، گفت: این کار سخت است و بر اساس گزارش‌های جهانی، پس از اجرای طرح الکترونیکی شدن نسخ پزشکی، مصرف دارو تا ۱۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

به گفته دیناروند، نیاز است در این راه بیمه‌ها ما را همراهی کنند تا بتوانیم در اجرایی شدن نسخ الکترونیک موفق شویم.

وی با اشاره به اینکه هرچند در شاخص‌ها وضع ما بهتر شده است، اما هیچ جهشی نداشته‌ایم، گفت: بهبود و تجویز منطقی دارو، تدریجی اما دائمی بوده است و شیب کند آن گاهی باعث ناامیدی شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مصرف و تجویز دارو در کشور غیرمنطقی است، گفت: قبول نمی‌کنیم که بالاترین مصرف دارو را داریم مطالعات چند سال قبل نشان می دهد که در بسیاری از موارد مصرف داروی ما بسیار پایین‌تر از نیاز واقعی است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: