جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 آذر 1394     
تشریح فعالیت پلیس‌های زن در دریابانی

تسنیم: سردار سید محمد علی سلامی در خصوص فعالیت دزدان دریایی در آب‌های جمهوری اسلامی ایران، گفت: از سال 89 تاکنون گزارشی از وقوع دزدی دریایی در آب‌های تحت حاکمیت کشورمان و تحت مسئولیت دریابانی ناجا گزارش نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، وی یادآور شد: دریابانی جمهوری اسلامی ایران با اقداماتی که انجام داده فضا را برای بسیاری از اقدامات مجرمانه ناامن کرده است.

معاون دریابانی فرماندهی مرزبانی ناجا در ادامه، پیرامون جذب نیروهای دریابانی بیان کرد: در گذشته جذب نیرو از میان دانش آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی صورت می‌گرفت و جذب شدگان پس از گذراندن یک دوره آموزشی کوتاه مدت تخصصی در دریابانی فعالیت می‌کردند، اما به تازگی روند جذب نیرو به سمت تخصصی شدن پیش رفته است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر در بخش تأمین نیرو از میان دانش آموختگان تخصصی این رشته گزینش داشته‌ایم و برگزیدگان متخصص نیز با گذراندن دوره‌های تخصصی دریابانی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

سلامی در خصوص بومی گزینی نیز اشاره کرد: یکی از سیاست‌های راهبردی ناجا در حوزه جذب نیرو برای دریابانی، از میان نیروهای متخصص بومی است و در سال‌های اخیر این سیاست اعمال شده است.

وی همچنین در خصوص به کارگیری نیروی زن در دریابانی یادآور شد: اشتغال زنان در این حوزه محدود است، در مواردی که نیاز به بازرسی بدنی، کنترل و فعالیت‌های اداری باشد از ظرفیت زنان استفاده شده است، اما به دلیل اینکه فعالیت در حوزه مرزبانی جزء مشاغل سخت و زیان آور است در این حوزه با محدودیت‌هایی روبه رو هستیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: