جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 آذر 1394     
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد:
یکی از اشتباهات صورت گرفته حمایت کورکورانه از صنعت خودرو و پرداخت وام 25 میلیونی به جای حمایت از حمل و نقل عمومی بود

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص پرداخت وام 25 میلیونی خودرو به بخش خودروهای خصوصی کشور به جای پرداخت آن به حوزه حمل و نقل عمومی گفت : یکی از اشتباهات صورت گرفته در این برنامه همین موضوع بود که می شد این وام  در جهت نوسازی ناوگانهای حمل  و نقل عمومی ، تاکسی ها و مسافرکشهای شخصی فرسوده استفاده می شد اما متاسفانه این عمل انجام نشد و این خود یک حمایت کورکوارنه از بخش خودروسازی خصوصی بود.

 

جعفر قادری  با اشاره به فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی تهران به خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت: در حال حاضر در این زمینه اتفاق قابل ملاحظه ای را شاهد نبودیم و ما هنوز شاهد تردد اتوبوس های فرسوده در سطح شهر هستیم و دولت باید تمام سعی خود را برای بهبود و توسعه این ناوگان به کار برده و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در خصوص راه اندازی قطب سوم خودروسازی با محوریت تولیدخودروهای هیبریدی گفت: ما کشوری هستیم که از لحاظ ظرفیت سازی برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی هیچگونه مشکلی نداریم و می توانیم با هماهنگی شهرداری ها و دولت به این طرح جامعه عمل پوشانده و همچنین ورود خودروهای وارداتی به کشور را کاهش دهیم تا شاهد رونق صنعت خودروسازی کشور شده و بهبود رکود اقتصادی و کاهش آلودگی هوای شهرمان باشیم، در حال حاضر در شهرستان گلپایگان و خوانسار ظرفیت تولید خودروهای برقی و هیبریدی را داریم و این امر از ضرورت بسیاری برخوردار است.

قادری در ادامه در خصوص استقبال مردم از وام 25 میلیونی خودرو گفت: به نظر بنده این کار بهتر بود به وسیله خودروسازان انجام می شد ، آنها باید می آمدند تسهیلات فروش اقساطی را راه اندازی می کردند و از طریق فروش اقساطی خود و به دلیل ظرفیت بالایی که در انجام این کار داشتند مشکل رکود اقتصادی در صنعت خودرو را برطرف می کردند ، اما بدین صورت که پیش رفت تمامی هزینه ها بر دوش سیستم بانکی کشور سوار شد و ما مجبوریم برای اینکه آنها به مشکل برخورد نکنند آنها را به هرگونه ای تامین کنیم.

وی خاطر نشان کرد برای افزایش نقدینگی خودروسازان تنها راه این است که سیستم بانکی خود باید کمک کننده این موضوع باشد و از طرف دیگر از طریق فروش اقساطی ، اوراق مشارکت و سایر اسناد مالی نیز استفاده شود تا نقدینگی خود را تأمین کنند و سایر روشهای پیشرفته ای که در قانون جدید دیده شده باید همگی برای پیشرفت این موضوع و کاهش ضررهای بعد از به کار گرفته شوند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: