جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 آذر 1394     
آموزش خط سفید به 7 هزار راننده تاکسی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ، معاون فرهنگی آموزشی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: آموزش مربوط به راننده های تاکسی در راستای کمپین آسمان آبی _ زمین پاک از مجموعه اقدامات و برنامه های اولویت دار شهرداری تهران در سال جاری است.

دکتر حسن اشتری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به لزوم ایجاد این کمپین اظهار داشت: در حال حاضر هدف از ایجاد کمپین آسمان آبی زمین پاک رعایت حریم و نظم و انضباط به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در راستای خط سفید می باشد همچنین تاکید بر تفکیک زباله تر و خشک و کاهش زباله که این امر بر عهده سازمان پسماند و حوزه معاونت شهری بوده که موظف به ارائه برنامه و همکاری می باشند.

وی در خصوص تاثیرگذاری تاکسیرانان در حوزه حمل و نقل درون شهری افزود: در حال حاضر روزانه 80 هزار تاکسی در تهران وجود دارد که این تعداد تاکسی 4.5 میلیون مسافر را در شهر جابه جا خواهد کرد در این راستا تاکسیرانان در جهت نظم و انضباط شهری تاثیر گذار خواهند بود.

معاون فرهنگی آموزشی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ادامه در خصوص نحوه آموزش در پروژه خط سفید افزود: در این راستا از کارشناسان و روان شناسان و همچنین اساتید جامعه شناسی که مورد تایید نهاد و سازمان های تخصصی می باشند استفاده شده و در مناطق 22 گانه تهران تقسیم بندی شده است.

اشتری در خصوص آموزش به تاکسیرانان اذعان داشت: در پروژه خط سفید قرار است 80 هزار تاکسیران مورد آموزش قرار گیرند که آموزش آن ها از سوم مرداد ماه آغاز شده و در حال حاضر تعداد 7هزار نفر از راننده های شهر تهران در این طرح مورد آموزش قرار گرفته اند و برای هر راننده 2 ساعت زمان صرف خواهد شد.

وی با اشاره به موضوعات دوره های آموزشی به راننده های تاکسیرانی تصریح کرد: درفاز اول این پروژه از سال گذشته با برگزاری همایش ها و سمینارها آغاز شده است  در خصوص مباحث روان شناختی ، موضوعات اخلاق حرفه ای ،بحث روان شناسی ترافیک با تاکید بر کمپین پروژه آسمان آبی زمین پاک در معقوله رعایت حریم و احترام به رعایت خط سفید اجرا می شود همچنین این پروژه به صورت سیار و مدت زمان آن یک ماهه می باشد بعد از آن فاز دوم آن با هماهنگی حوزه معاونت حمل و نقل شهری تهران بخش های دیگری مانند آژانس ها تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

معاون فرهنگی آموزشی سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهر تهران در ادامه گفت: در حال حاضر چیزی حدود 77 درصد از از تاکسیرانان در این کلاس ها شرکت کرده و آموزش دیده اند امید است مابقی آن ها نیز تا پایان سال جاری حضور یابند.

اشتری خاطرنشان کرد: هم اکنون سازمان تاکسیرانی به منظور کنترل نظارت هوشمند از دوربین هایی در این راستا استفاده خواهند کرد در صورتی که تاکسیران حریم خط سفید را رعایت ننماید در آن هنگام  رصد خواهد شد و پیامک جهت رعایت خط سفید برای راننده ارسال می شود.

وی اظهار داشت: پروژه خط سفید با هماهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و با مشارکت سازمان تاکسیرانی شهر تهران صورت می گیرد همچنین مباحث آموزشی آن را نیز مرکز آموزشی علمی کاربردی شهر تهران به عنوان اولین مرکز علمی کاربردی تاکسیرانی در سطح کشور که در مهر ماه سال گذشته تاسیس شده به عهده گرفته است.

معاون فرهنگی آموزشی سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهر تهران گفت: تاکسی به عنوان یک خانه فرهنگ سیار است و راننده نیز از نظر تاکسیرانی به عنوان سفیر شهر می باشد در صورتی که تنها یک راننده حریم خط سفید را رعایت نماید بین سه تا پنج خودروی دیگر را تحت تاثیر قرار خواهد داد که آن ها نیز آن را رعایت کنند.

اشتری در پایان از آموزش های کوتاه مدت به رانندگان سرویس مدارس با محوریت آسمان آبی و زمین پاک در راستای خط سفید خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 5800 تاکسیران در این دوره ها شرکت کرده اند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: