جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 آذر 1394     
آلمان آینده از نگاه آنگلا مرکل

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از لوموند، آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان در اقدامی که به ندرت انجام می دهد دیدگاهش در مورد آلمان در 25 سال آینده را اعلام کرد. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که در جریان کنگره حزب دموکرات مسیحی در شهر کالسروهه یکی از بهترین سخنرانی های مرکل را در طول دوران زمامداری اش شنیدند.
 
آنگلا مرکل در این سخنرانی دیدگاهش در مورد آینده آلمان را در 11 بند بیان کرد.
 
خلاصه دیدگاه مرکل در 11 بند به ترتیب به شرح ذیل است:
 
1- کشوری که لیاقت ، ابتکار و تولید ثروت را مورد تشویق قرار می دهد زیرا نمی توان اجتماعی بود مگر اینکه تولید کنندگان ثروت بتوانند ایده هایشان را اجرا کنند.
 
2 - کشوری که توانست بر تغییر تکنولوژی فایق آمده ، در انقلاب دیجیتال مشارکت داشته و در این زمینه ها جزو برترین ها باشد.
 
3 - کشوری که دارای یکی از بهترین سیستم های آموزشی و تحقیقاتی است.
 
4 - کشوری که توانست با موفقیت استفاده از انرژی هسته ای را کنار بگذارد بی آنکه شرکت ها آلمان را ترک کنند.
 
5 - کشوری که از نسل های آینده اش وام نمی گیرد و آنها را بدهکار نمی کنند ، خواه در زمینه سیاست بودجه ای ، سیاست زیست محیطی یا مدیریت منابع.
 
6 - کشوری که در آن بوروکراسی کمترین اهمیت را خواهد داشت.
 
7 - کشوری که با چالش درگیری ها میان نسل ها، طبقات اجتماعی یا قومیت ها مواجه نخواهد بود بلکه یک همزیستی اجتماعی بسیار قوی را خواهد داشت.
 
8 - کشوری که می توان در آن فارغ از تهدیدهای داخلی و نیز خارجی زندگی کرد.
 
9 - کشوری که جهان را از دیدگاه دیگران نیز خواهد نگریست، به افراد ناتوان کمک می کند، در عین حال که عضوی از اتحادیه اروپا و سازمان ناتو است به توانایی هایش اعتماد دارد ، از صلح و امنیت جهان حمایت کرده و در اجرای یک جهانی سازی متعادل مشارکت می کند.
 
10 - کشوری با درهای باز، کنجکاو، اهل مدارا و هشیار که بر اساس قانون اساسی و سیستم پارلمانی اش دارای یک هویت قوی خواهد بود.
 
11 - کشوری با یک دموکراسی پارلمانی مسئول و پاسخگو ، فارغ از انحصار خشونت دولتی ، دارای آزادی مذهبی، آزادی عقیده و بیان و آزادی رسانه ها.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: