جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 تير 1393     
پیشرفت 70درصدی عملیات لاینینگ تونل حکیم

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، جانشین مجری طرح های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: عملیات حفاری تونل حکیم به طور کامل به پایان رسیده و تا پایان مهرماه عملیات لاینینگ آن نیز به پایان می رسد.

مهدی پورهاشمی با اعلام این خبر اظهار کرد: هم اکنون پیشرفت فیزیکی تونل حکیم به 70درصد رسیده و طبق بررسی ها حدود 2 درصد از برنامه زمانبندی جلوتر است.

وی با بیان اینکه عملیات حفاری تونل حکیم تا پایان اردیبهشت ماه به طور کامل به پایان رسید، افزود: بعد از عملیات حفاری عملیات لاینینگ یا همان پوشش نهایی بتنی را آغاز کردیم و تا کنون نزدیک به 1290 متر از تونل عایق بندی و ضد نفوذ آب شده و عملیات بتن ریزی کف نیز در 960 متر از تونل به انجام رسیده است.

پورهاشمی، با اشاره به اینکه حدود 420 متر از تونل به طور کامل پوشش نهایی شده است، تصریح کرد: با ورود 4 دستگاه قالب لغزنده، عملیات لاینینگ نهایی دیواره و سقف آغاز شد که با پیشرفت خوبی مواجه است و تا کنون 420 متر از تونل به طور کامل از سقف، دیواره و کف لاینینگ نهایی شده است.

وی از اتمام عملیات لاینینگ و پوشش بتنی تونل حکیم تا پایان مهر ماه خبر داد و گفت: از قبل، در خصوص تجهیزات تونل با تولیدکنندگان داخلی و خارجی رایزنی شده و پیش بینی های لازم صورت گرفته است. به طوری که در حال حاضر بخشی از تجهیزات وارد کارگاه شده و بخش دیگر نیز در موعد مقرر وارد کارگاه می شود و بنده فکر نمی کنم که در این زمینه با مشکلی مواجه شویم.

تونل شهید حکیم که در امتداد بزرگراه رسالت و در محدوده عبور از بوستان جنگلی چیتگر قرار دارد بدون احتساب رمپ های ورودی و خروجی، معبری 2049 متری است که 1023 متر از این رقم مربوط به تونل شمالی و 1026 متر آن مربوط به تونل جنوبی است. طول این پروژه با احتساب تونل های ارتباطی و رمپ های ورودی و خروجی به 3016 متر می رسد. تونل شهید حکیم همانند تونل های نیایش و امیرکبیر به صورت آب بند کامل و هوشمند احداث می شود و دارای 4 دسترسی اضطراری خواهد بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: