جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 تير 1393     
ماه رمضان فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به آموزه های دینی و ارزشی است

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز؛ مدیر امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به برنامه های اداره کل امور بانوان در ماه مبارک رمضان گفت: دین اسلام به دنبال رشد و تعالی و کمال انسان است و ماه مبارک رمضان فرصتی است تا با ارزش های دین مبین اسلام تجدید میثاق کنیم.

نرگس معدنی پور در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: یکی از برنامه هایی که این اداره ویژه بانوان در نظر گرفته است کارگاه های مهارت فرزند پروری است که زیر عنوان " کودک و معنویت" اجرا می شود. در این کارگاه آموزش و توانمندسازی مادران دارای فرزند تا 4 سال برنامه ریزی شده است و موضوع بحث در این کلاس ها روش های درست پرورش کودک طبق آموزه های اسلام  بر اساس قرآن و سیره ائمه و نیز مهارت "روانشناسی کودکان" است.

وی در خصوص تربیت موثر و پایدار گفت: آموزه های اخلاقی با تشویق و تکرار آن رفتار به وسیله والدین موثر واقع می شوند و در تربیت و آینده کودک تاثیر موثر و پایداری بر جای می گذارند.

مدیر امور بانوان شهرداری تهران با بیان این مطلب که در راستای اجرای برنامه فوق این اداره اقدام به برگزاری بیش از 240 کارگاه مهارت فرزند پروری کرده، بیان داشت: این کارگاه با هدف ارائه آموزش های لازم در خصوص "شیوه تربیت شایسته فرزندان" ،" آگاهی بخشی به خانواده ها در زمینه نیازهای فرهنگی و دینی کودکان " ، " هویت دادن به گرایش های مشارکت جویانه والدین کودکان" و "توجه ویژه به مادران صاحب  فرزند خردسال در زمینه مسائل دینی از جمله قرآن " برگزار خواهد شد.

معدنی پور درباره جشن تکلیف دختران 9 ساله گفت: در محلات برای دختران روزه اولی و به تکلیف رسیده برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده است که همراه با برنامه های شاد و آموزنده است.

معدنی پور در ادامه با تاکید بر اهمیت توجه به بهینه سازی اوقات  فراغت و بالا بردن سطح سلامت روحی و جسمی بانوان مبلغ شهر تهران گفت: در ماه مبارک رمضان اردوهای سیاحتی و زیارتی قم و جمکران بازدید از اماکن مذهبی و زیارتی ویژه بانوان مبلغ شهر تهران به اجرا در می آید.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در خاتمه گفت: از دیگر برنامه های این اداره در شب های ماه مبارک ، برگزاری نشست های پرسش و پاسخ و رفع شبهات دینی برای بانوان است .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: