جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 تير 1393     
واکنش آمریکا به اعلام خلافت داعش

باشگاه خبرنگاران: دولت امریکا دوشنبه اقدام داعش را در اعلام "خلافت اسلامی" در مناطقی که در عراق و سوریه تصرف کرده اند، بی معنا توصیف کرد.

به گزارش  سایت وزارت امور خارجه آمریکا،  "جنیفر ساکی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری در این وزارتخانه با اشاره به نیروهای موسوم به "داعش" گفت: ما قبلا هم شاهد این نوع ادبیات از داعش بوده ایم.

وی افزود: اعلام چنین چیزی برای مردم عراق و سوریه، بی معناست. شبه نظامیانی که که اکنون نام گروه‌شان را به خلافت اسلامی تغییر داده اند، صرفا تلاش می‌کنند با القای فضای ترس و نگرانی، بر مردم حکومت کنند.

ساکی گفت با توجه به نشست افتتاحیه پارلمان عراق در روز سه شنبه، واشنگتن همچنان از مقامات ارشد عراقی می‌خواهد درباره پست‌های حساسی که برای تشکیل دولت جدید مهم است ، به توافق برسند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت آمریکا همچنان از عراق متحد حمایت می‌کند.

ساکی گفت آمریکا مشکلی با اقدام عراق برای تامین مشروع نیازهای دفاعی خود ندارد.

***  داعش تهدیدی برای منطقه از جمله ایران است


وی درباره اینکه آیا مواضع آمریکا و ایران در خصوص داعش به هم نزدیک شده است یا نه گفت: ما پیشتر نیز گفته ایم و وزیر امور خارجه نیز گفته است که داعش تهدیدی برای منطقه از جمله ایران است. داعش تهدیدی برای همه مردم عراق است، خواه سنی، شیعه یا کرد باشند و برای همین ما تا این اندازه طرفدار حرکت در بخش سیاسی برای تشکیل دولت هستیم. از همه طرف ها نیز می خواهیم که متحد باشند.

*** آماده اعمال تحريم هاي بيشتري عليه روسيه هستيم


سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از روسیه خواست اقدامات مثبت بیشتری در خصوص اوکراین انجام دهد و در عین حال تاکید کرد آمریکا و متحدانش آماده اعمال تحریم های بیشتر علیه این کشور هستند.

"جنیفر ساکی" گفت در حال حاضر گزارش هایی از ورود جنگجویانی از روسیه و درگیری های جدایی طلبان هوادار روسیه که به ارتش اوکراین حمله می کنند منتشر می شود. هنوز نیروهایی از روسیه در مناطق مرزی حضور دارند و شبه نظامیان مسلح در اوکراین حضور دارند که تهدیدی علیه مردم اوکراین به شمار می آیند.

وی ادامه داد هنوز گام هایی هستند که ما خواستار برداشته شدنشان هستیم و درخواست هایی از سوی رئیس جمهور اوکراین مطرح است که روسیه آن را انجام نداده است. البته گام های مثبتی وجود دارند ولی هنوز گام های بیشتری برای کاستن از تنش ها وجود دارد.  ما همچنان آماده اعمال تحریم های بیشتر هستیم.

***  همکاری های ضد تروریستی و اطلاعاتی گسترده ای با نیجریه داریم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره اوضاع نیجریه گفت ربایش دختران نوجوان در این کشور همچنان ادامه دارد. نیجریه‌ای‌ها هدایت اقدامات صورت گرفته علیه بوکوحرام را به عهده دارند و گروهی از آمریکا نیز در این کشور حضور دارد و همچنان در حال بررسی ارائه منابع بیشتر به این کشور هستند. ما همچنین همکاری های ضد تروریستی و اطلاعاتی گسترده ای با نیجریه داریم و برای مراکز اطلاعاتی در این کشور، تجهیزات بیشتری را ارائه می کنیم. همچنین آموزش نظامی نیروهای نیجریه ای و دیگر امکانات را برای حرفه ای کردن این نیروها صورت می دهیم.  

*** از کره شمالی می‌خواهیم از اقدامات تحریک کننده پرهیز کند

وی درباره آزمایش های موشکی کره شمالی گفت ما اطلاع یافته ایم که کره شمالی دو مورد پرتاب در بیست و نهم ژوئن صورت داده است. ما به دقت فعالیت های کره شمالی و اوضاع در شبه جزیره کره را زیر نظر داریم و از کره شمالی می خواهیم از اقدامات تحریک کننده پرهیز کند و به جای آن، به الزامات بین المللی خود پای بند باشد.

***  خویشتن‌داری رژیم صهیونیستی و فلسطینیها را خواستاریم
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از تایید خبر پیدا شدن جسد سه جوان صهیونیستی ربوده شده خودداری کرد و خویشتن داری رژیم صهیونیستی و فلسطینیها و از سرگیری همکاری امنیتی بین دو طرف را خواستار شد.   

جنیفر ساکی آمریکا در پاسخ به سوالی گفت : پیام آمریکا همچنان درخواست خویشتن‌داری است ، واشنگتن در چند هفته اخیر به تماس خود با دو طرف ادامه داده و دو طرف را به همکاری امنیتی و تلاش در این خصوص تشویق کرده است. ما مطمئنا به این روند ادامه می دهیم.
    
ساکی پیش از این نیز از تایید گزارش رسانه های اسرائیل در خصوص پیدا شدن جسد سه جوان اسرائیلی که این ماه در کرانه باختری رود اردن ربوده شده بودند خودداری کرده بود.    

ساکی گفت: از این گزارشها اطلاع پیدا کردیم ، مدارکی در اختیار نداریم که بتوانیم از اینجا آن را تایید کنیم و آن را به دولت اسرائیل واگذار می کنیم. مطمئنا ربوده شدن و هر گونه آسیب به این جوانان فاجعه است. 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: