جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 دی 1392     
صدور گواهینامه آموزش ترافیک برای دانش آموزان تهرانی

به گزارش شهرداری نیوز ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دور جدید نظارت دوره ای بر وضعیت ترافیکی مناطق از محدوده منطقه 20 بازدید کرد.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در جلسه ای که در پایان این بازدید با حضور شهردار منطقه 20 و مدیران ستادی آن معاونت برگزار شد، گفت: یکی از مهم ترین مأموریت های مدیریت شهری در دوره جدید، شتاب توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه در مناطق جنوبی تهران است.

وی با اعلام این که بزرگراه امام علی (ع) تحول بزرگی در شهر ری ایجاد کرده و بهره برداری از خط بی آر تی این بزرگراه و          به کارگیری اتوبوس های دو کابین در آن تحول جدیدی را در منطقه 20 رقم خواهد زد، افزود: این اتوبوس ها امکان جابه جایی مسافران در حجم انبوه را فراهم می کنند.

پارک های ترافیک بهترین فضا برای آموزش های ترافیکی هستند

معاون شهردار تهران با اشاره به این که شهرداری تهران از نظر قانونی الزامی به ارائه خدمات به خارج از محدوده شهری ندارد،   اظهار کرد: با وجود این به منظور رفع نیازها و تامین رفاه ساکنان نواحی خارج از حریم شهر می توان از طریق تعامل با فرمانداری ری نسبت به ارائه خدمات حمل و نقلی اقدام کرد.

مهندس تشکری هاشمی در بخش دیگری از صحبت  های خود با بیان این که موضوع آموزش های ترافیکی به کودکان، علاوه بر نهادینه سازی این آموزش ها در فکر و ذهن آن ها، نقش مهمی در ارتقای فرهنگ ترافیک بین خانواده ها و دارد، تصریح کرد:    پارک های آموزش ترافیک که نمونه ای از آن در منطقه 20 فعالیت می کند، بهترین فضای انتقال آموزه های ترافیکی هستند.

وی با تأکید بر استفاده از ابزارهای انگیزشی و اقدامات تشویقی در یادگیری بهتر دانش آموزان، اضافه کرد: به این منظور گواهینامه مشترک آموزش ترافیک با مشارکت پلیس راهور تهران بزرگ، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران طراحی و به دانش آموزانی که دوره های آموزشی را در پارک های ترافیک می-گذرانند، اعطاء خواهد شد.

بهبود حمل و نقل عمومی مأموریت  مهم شهرداران مناطق است

مهندس تشکری هاشمی بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی را از مأموریت های مهم شهرداران مناطق در دور جدید مدیریت شهری بر شمرد و گفت: ساماندهی پایانه های حمل و نقل عمومی از طریق روکش آسفالت، نصب سرپناه، تأمین آبخوری، رفع سد معبر، کنترل ورود و خروج، نصب سکوهای انتظار، تعبیه تابلوهای راهنما و ساخت نمازخانه باید پیش از پایان سال جاری انجام شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: شهر ری منطقه گسترده ای است که از نه تنها نزد شهروندان تهران بلکه بین مردم ایران جایگاه تاریخی و پایگاه مذهبی مهمی برخوردار است و رسیدگی به وضعیت این منطقه و مردم مومن و انقلابی آن برای مدیریت شهری از اولویت ویژه ای برخوردار است.

گفتنی است در این دیدار علاوه بر منصور کتانباف شهردار منطقه 20، جمعی از مسئولان ترافیکی این منطقه و مدیران ستادی معاونت حمل و نقل و ترافیک حضور داشته و از نزدیک مسائل و مشکلات شهر ری در حوزه ترافیک را مورد بررسی قرار دادند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: