جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 تير 1393     
مدیرعامل سازمان زیباسازی از ساماندهی وضعیت میدان انقلاب تا پایان مرداد ماه خبر داد

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، المان حجمی میدان انقلاب اسلامی تا پایان مردادماه طراحی و انتخاب می شود و عملیات آرام سازی و ساماندهی میدان از شهریورماه آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی با اعلام این خبر گفت: پیش بینی می شود بازپیرایی و ساماندهی میدان انقلاب و همچنین نصب نماد میدان تا پایان سال به انجام برسد.

وی با بیان اینکه هم اکنون سازمان زیباسازی اقدام به فراخوان طراحی نماد حجمی میدان انقلاب کرده است، افزود: سازمان زیباسازی از هنرمندان هنرهای شهری، طراحان، مجسمه سازان و اساتید صاحب نام در عرصه معماری شهری دعوت کرد تا در طراحی نماد میدان خاطره انگیز انقلاب با سازمان همکاری کنند.

جمال کامیاب با تاکید بر اهمیت تاریخی و هویتی میدان انقلاب اظهار داشت: البته پروژه ساماندهی میدان انقلاب ، پروژه عظیم و زمانبری است اما ما سعی داریم که در گام نخست المان میدان را نصب کرده و زوائد بصری را از میدان حذف کنیم.

وی اضافه کرد: گاهی به اشتباه ساماندهی میادین با طراحی المان آن اشتباه گرفته می‌شود، در صورتی که در ساماندهی یک میدان طراحی المان مرکز میدان ساده‌ترین بخش آن است. در طراحی میادین تلاش شده تمام سابقه‌ تاریخی و مسائل ترافیکی در نظر گرفته شود و یک طرح کلان تنظیم شود که طراحی المان‌ها بخشی از طرح کلان سازمان است.

کامیاب به ساختار فیزیکی میدان انقلاب، عناصر معماری فضا، زوایای دید و قابلیت های محیطی آن اشاره و تصریح کرد: میدان انقلاب هم اکنون دارای گنبدی است که به دلیل وجود ایستگاه مترو این گنبد باید حفظ شود و المان طراحی شده بر روی گنبد قرار خواهد گرفت. بنابراین طرحی که ارائه می شود باید متناسب با فضای فیزیکی و فنی میدان باشد.

وی با بیان اینکه این گنبد می تواند وزن حداکثر چهارتن را برای نماد حجمی، تحمل کند، افزود: طرح باید به گونه ای طراحی شود که علاوه بر آرام سازی فضا، دید مخاطب را مختل نکند و متناسب با هویت تاریخی، فرهنگی و سیاسی میدان باشد.

کامیاب تصریح کرد: طرح و دریافت پیشنهادات تا مرداد ماه خواهد بود و پس از آن با انتخاب طرح از سوی داوران عملیات اجرایی ساخت و نصب المان و آرام سازی فضا آغاز خواهد شد.

یکی از ویژگی های شاخص این فراخوان، شرکت 23 نفر از هنرمندان و اساتید بزرگ و صاحب نام و با تجربه در حوزه مجسمه سازی، طراحی، معماری و هنرهای شهری در کنار هنرمندان جوان است.

همچنین لازم به ذکر است، هنرمندان برای دریافت و ارسال فرم ثبت نام در این فراخوان، باید به سایت سازمان زیباسازی به آدرس www.zibasazi.ir مراجعه کنند.

پس از ثبت نام ارائه و تحویل مدارک و ماکت اثر توسط شرکت کنندگان، داوران این فراخوان 27 تا 31 تیرماه آثار رسیده به دبیرخانه فراخوان طراحی نماد حجمی میدان انقلاب را داوری کرده و با اعلام نتایج در هفته اول مرداد ماه، 20 اثر برگزیده را به منظور نمایش در نمایشگاه در 11 مرداد 93 معرفی می کنند. روز 31 مرداد ماه نیز نتایج نهایی اعلام می شود.

براساس این گزارش این فراخوان توسط، محمد بهشتی، مهدی چمران، جبیب الله صادقی، مهدی حجت، طاهر شیخ‌ الحکمایی و محمد حسین حلیمی داوری می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: