جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 تير 1393     
نقشه داعش برای ورودبه لبنان

فارس: شبکه خبری «ال‌بی‌سی» روز یکشنبه به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که گروه تروریستی «داعش» فردی ملقب به «عبدالسلام الاردنی» را به عنوان «امیر» لبنان انتخاب کرده است.

بنا بر این گزارش، بررسی‌های صورت‌گرفته توسط سرویس‌های اطلاعاتی لبنان نشان می‌دهد که این فرد اردوگاهی را برای تربیت و اعزام عوامل انتحاری به این کشور، ایجاد کرده است.

هفته گذشته انفجار بمبی در هتل «دوروی» بیروت را به لرزه درآورد. پس از این انفجار انتحاری، پلیس و نیروهای امنیتی لبنان دستکم 2 نفر را به اتهام همکاری با عوامل بمبگذاری، در محل حادثه بازداشت کردند. شبکه «ال‌بی‌سی» گزارش داده است که این افراد اعتراف کرده‌اند که از طریق واسطه‌ای به نام «المنزر الحسن» دستور بمبگذاری را از اردنی دریافت کرده‌اند.

بازجویی‌ها از یکی از این افراد که از اتباع عربستان است، نشان می‌دهد که این حمله انتحاری توسط داعش سازماندهی شده است. وی همچنین اعتراف کرده است که قرار بوده او به همراه یک عامل انتحاری دیگر، عملیاتی را در رستورانی در ضاحیه انجام دهند. این عملیات ابتدا با تیراندازی به سمت جمعیت آغاز و سپس به انفجار انتحاری همراه می‌شده است. همچنین قرار بوده پس از انفجار اول، و زمانی که نیروهای امدادی به صحنه می‌رسیدند، عامل انتحاری دیگر، دست به عملیات بزند.

اوایل هفته گذشته، حمله انتحاری در نزدیکی یک ایست و بازرسی در ورودی ضاحیه جنوبی، به مجروحیت چند تن منجر شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: