جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 تير 1393     
روایت دیلی‌تلگراف ازجنایت های داعش

تسنیم: خبرنگار نشریه دیلی‌تلگراف انگلیس در مطلبی از یکی از آخرین جنایت‌های داعش در عراق پرده برداشت. بر اساس این گزارش "جوخه‌های مرگ" داعش روز سه‌شنبه 17 ژوئن در یک سلسله یورش‌های بی‌سابقه به سه روستای شیعه‌نشین بروچیلی، قره‌ناز و چارداغلی در نزدیکی تکریت و روستای بشیر در جنوب کرکوک حمله کردند.

بر اساس این گزارش نه تنها شیعیان بلکه اقلیت ترکمن نیز هدف کشتارهای داعش قرار گرفته‌اند.

خبرنگار دیلی‌تلگراف در یک مورد به سراغ یکی از بازماندگان این یورش رفت که شاهد قربانی شدن همسر، پسر، برادر، همسر برادر و برادر زاده خود بود. زمانی که جوخه‌های مرگ داعش صبحگاه وارد روستا شده و با بی‌رحمی به سراغ قربانیان شیعه رفتند، یک مرد به نام فضل موسی حسن  به صورت سینه‌خیز و از میان مزارع گندم تلاش داشت تا از منطقه خطر بگریزد. این درحالی بود که وی مجبور شده بود پسر خود که در حال مرگ بود پشت سر خود رها کند. وی صدای شلیک گلوله‌ها به سمت برادر و برادر زاده خود در حالی که در حال فرار بوده و تلاش داشتند در ساختمانی پنهان شوند را شنید.

فضل موسی حسن برای جان به در بردن مجبور شد به مدت 8 ساعت در میان پشته‌های کاه مخفی شود، بدون آنکه جرأت کند که بیرون نگاهی بیندازد.

یک روز پس از حمله و زمانی که افراد مسلح منطقه را ترک کردند مشخص شد که 21 تن در این روستا کشته شده‌اند. پیکر برادر، برادر زاده وی و دو مرد دیگر که در نزدیکی آن‌ها کشته شده بودند علاوه بر جای گلوله، با استفاده از چاقو در ناحیه سر و بالاتنه و تا زمانی که جان در بدن داشتند مورد اصابت قرار گرفته بودند. حتی انگشت برادر وی برای خارج کردن حلقه و دزدیدن آن قطع شده بود.

فضل موسی حسن به خبرنگار دیلی‌تلگراف گفت: "من در ارتش نیز سابقه خدمت داشته و در دو جنگ نیز درگیر بوده‌ام. اما هیچگاه چنین چیزی را ندیدم. حتی اگر کسی را به اسیری گرفته و کشته می‌شد این کار به سادگی و تنها با شلیک یک گلوله انجام می‌شد."




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: