جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 8 تير 1393     
انرژی پاک و خودرو های برقی راهی برای بهبود هوای شهر تهران

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،دبیرکمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت مجلس از برنامه های زیست محیطی شهرداری تهران گفت: با گذشت سه سال از برنامه 5ساله پنجم توسعه کشور،تاکنون بیش از 90 مورد مصوبات قانونی در زمینه محیط زیست تصویب شده ولی پس از انحلال شورای عالی محیط زیست در سال 85،عملا 75 درصد از این قوانین به اجرا در نیامده است .از این رو آلودگی هوا نه تنها کاهش پیدا نکرده ،بلکه افزایش نیز یافته است.

رسول خضری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز درباره سوخت یورو 4 گفت: از اواخر اجرای برنامه چهارم توسعه و ابتدای برنامه 5 ساله،مقرر گردید تا همزمان استاندارد خودرو ها و سوخت مصرفی یورو 4 شوند،چراکه عدم ارتقا همزمان استاندارد سوخت و خودرو ها،سبب تشدید آلودگی هوا می شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در ادامه اظهار داشت: در سال گذشته از متولیان امربحث آلودگی هوا و محیط زیست من جمله خودرو سازان،شرکت ملی پالایش فرآورده های نفتی،موسسه ملی استاندارد،سازمان محیط زیست و همچنین دیوان محاسبات کشور دعوت به عمل آمد تا در خصوص تاخیر در ارتقا استاندارد آلایندگی خودرو ها و سوخت موجود  پاسخ دهند،اما متاسفانه به جهت عدم اجرای این مصوبه بر اساس جدول زمانبندی شده، فرصت مجددی درخواست نموده اند.

خضری دررابطه با تولید و حمایت از خودرو ها و موتورسیکلت های برقی گفت: دکتر حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درزمینه راه اندازی این خودروها عزم جدی داشته وآن را پیگیری می کنند.

وی در ادامه در رابطه با استاندارد بنزین وارداتی گفت: متاسفانه سوختی که به نام یورو 4 وارد شده،یورو 2 است،به همین منظور سازمان محیط زیست و موسسه ملی استاندارد باید در این زمینه پاسخگو باشند.اگرقرار است در راستای اقتصاد مقاومتی پیش برویم،در حال حاضرپتروشیمی اراک تولید کننده سوخت یورو 4 است،پس در صورتیکه پالایشگاه ها و صنایع پتروشیمی استاندارد ساز شده و به سمت یورو 4 بروند،موفقیت بیشتری خواهیم داشت و دست دلالان در این زمینه کوتاه خواهد شد.

خضری در زمینه حمل ونقل ریلی گفت: اخیرا دولت طرحی را تصویب کرده است که 50 درصد دولت و 50 درصد شهرداری ها برای سیستم حمل ونقل عمومی سرمایه گذاری کنند.باید در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد تا مردم به سمت حمل ونقل عمومی پیش روند.

وی در پایان گفت: حمل ونقل ریلی،انرژی پاک و خودرو های برقی از جمله اقداماتی است که می تواند به بهبود هوای شهر تهران کمک کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: