جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 8 تير 1393     
خاموش نکردن اتوبوس ها در توقف های طولانی تخلف محسوب میشود

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرحی مبنی بر خاموش موتور اتوبوسها در زمان توقفهای طولانی گفت: عدم خاموشی اتوبوسها درزمان توقف تخلف و قابل پیگیری است.

سید جعفرتشکری هاشمی درجلسه عصر دیروز شورای معاونان این سازمان با بیان توقفهای طولانی مدت بسیاری از اتوبوسها به جهت ترافیک و شکایت بسیاری از شهروندان درخصوص تاثیرنامطلوب دود ناشی از استراق موتور این اتوبوسها به اجرای طرحی مبنی بر خاموش نمودن اتوبوسها درایستگاه‌هایی که با توقف طولانی توأم است صرفه جویی یازده درصدی سوخت در اثر اجرای این طرح تاکنون اشاره نمود و اظهار داشت: البته طبق برنامه ریزی‌های صورت پذیرفته اجرای این طرح تأثیری در کاهش سرفاصله حرکت اتوبوسها نداشته و تنها در جهت ممانعت از اتلاف انرژی انجام می شود.

وی ضمن عنوان تمهیدات به عمل آمده جهت اجرای صحیح این امر به طراحی سیستمهای نرم افزاری جهت رصد توقف اتوبوسها اشاره نمود و افزود: در صورت عدم خاموشی اتوبوس در زمان توقف پالس و سیگنال مربوط به خاموشی اتوبوس ثبت نشده و در سیستم و این موضوع به عنوان یک تخلف قابل پیگیری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه طبق آمارهای استخراج شده هم اکنون 70 درصد اتوبوسها درزمان توقف موتور خود را خاموش می نمایند؛ خرابی اتوبوس، خاموش نشدن وعدم امکان روشن شدن مجدد را مهمترین دلیل اجرا نشدن این طرح از سوی رانندگان خاطی عنوان و خاطرنشان کرد: این افراد باید درنظر داشته باشند که تمامی اتوبوسهایی که به هر دلیل قادر به اجرای این طرح نیستند اتوبوس آنان از نظر معاونت حمل ونقل و ترافیک دچارمشکل فنی بوده و اجازه فعالیت نخواهد داشت.

تشکری هاشمی درادامه این جلسه در ارتباط با مسئله نظارت ستادی به شرکتها و سازمانهای تابعه معاونت حمل و نقل و ترافیک با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورا و پیشنهاد شهردار تهران مبلغ چهار هزار و صدو بیست میلیارد تومان از بودجه شهری به حوزه حمل و نقل اختصاص یافته افزود: این حق مدیریت شهری است که با کنترل دقیق برنامه‌ها از چگونگی پیشرفت پروژه‌ها مطلع گردد.

وی با تاکید بر اینکه کلیه شرکتها و سازمانها در جهت ارزیابی عملکرد شان ملزم به ارائه گزارش پیشرفت کار خود به معاونت هستند اظهار داشت: درصورتی که هر یک از شرکتها وسازمانهای تابعه علی رغم گذشت سه ماه از سال به پیشرفت حداقل 25 درصدی در پروژه های خوددست نیافته باشند مورد ارزیابی مجدد قرار خواهند گرفت. 

معاون حمل ونقل ترافیک شهردرای تهران با اشاره به اینکه در صورتی که عدم تحقق اهداف در یکی از شرکتها محرز گردد حساسیت‌های لازم به وجود آمده و درخصوص رفع اشکالات ورود خواهیم نمود افزود: چنانچه عدم پیشرفت مطلوب ناشی از ضعف مدیریتی باشد این امر در جهت ممانعت از اتلاف زمان و فرصت مورد بررسی دقیق تر قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، در پایان این جلسه شش نفر از مدیران معاونت حمل و نقل و ترافیک در بخشهای مختلف تودیع و معارفه شدند.

در بخش معاونت اجرایی سازمان ترافیک دکتر چناری تودیع و محمد اخباری معارفه و دربخش دبیرخانه شورای ترافیک، مهندس اکباتانی به جهت بازنشستگی تودیع و غلامحسین زمان آبادی به جای ایشان معارفه شد، در مسئولیت حمل بار نیز با توجه به تغییر مدیریتی معاون حمل بار مهندس صدیقی که به سمت معاون اداری مالی منصوب شدند تودیع و هشته ور به جای ایشان معارفه شد.

لازم به ذکر است در حوزه قوانین و مقررات نیز قرار بر این شد که تابش فر به صورت پاره وقت و دو روز در هفته با این معاونت همکاری نماید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: