جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 دی 1392     
واکنش‌ ها به مرگ «شارون»

خبرگزاری مهر: منابع آگاه از جشن فلسطینی های ساکن اردوگاههای فلسطینی در مناطق مختلف لبنان پس از اعلام خبر مرگ نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی خبر دادند.

پایگاه الیوم السابع نوشت: منابع آگاه در لبنان اعلام کردند: فلسطینی ها ساکن اردوگاههای فلسطینی در لبنان پس از اعلام خبر مرگ آریل شارون به شادمانی پرداختند.

این منابع بیان کردند: فلسطینی های ساکن اردوگاه البداوی در شمال لبنان، عین الحلوه، المیه و میه در جنوب به نشانه شادمانی اقدام به تیراندازی هوایی کردند.

منابع لبنانی افزودند: افراد مسلح فلسطینی که سوار بر موتور سیلکت بودند در خیابانهای اردوگاههای فلسطینی در حالی که به نشانه شادی خبر مرگ شارون تیراندازی هوایی می کردند حرکت کردند.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ابراز تاسف عمیق از مرگ شارون وی را "خاطره ای" خواند که هرگز از ذهن صهیونیست ها پاک نخواهد شد. به ادعای نتانیاهو، شارون یک جنگ سالار و فرمانده نظامی بزرگ بود. جالب این جاست که دست این به اصطلاح جنگ سالار اسرئیلی بیش از همه به خون زنان و کودکانی آغشته است که قربانی حملات نظامیان اشغالگر اسرائیلی به خانه و پناهگاهشان شده اند.

"زیپی لیونی" وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نیز با بیان این که شارون یک کشاورز، سرباز و نخست وزیر بود که به پدر صهیونیستها تبدیل شد، از این جنایتکار به عنوان فردی نام برد که بیش از همه به وی علاقمند است. به گفته این مقام اسرائیلی شارون روحی یهودی داشت و برای صهیونیست ها جنگید.

"شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به روابط دوستانه و نزدیک خود با شارون به مشارکت خود در جنایات ضدبشری وی اعتراف کرده و نشان داد سران تل آویو همگی در ریختن خون ملت بی گناه فلسطین سهیم هستند.

در میان حامیان غربی رژیم صهیونیستی فرانسه جزو نخستین کشورهایی بود که تاسف خود را از مرگ شارون نشان داد. "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری این کشور مدعی شد این جنایتکار نقش اصلی را در تاریخ رژیم اشغالگر قدس بازی کرده است.

اولاند با اذعان به نقش شارون در جنگ افروزی های رژیم صهیونیستی گفت وی پس از این جنگ ها به سیاست روی آورد و موضوع مذاکره با فلسطینی ها را پیش کشید.
"دیود کامرون" نخست وزیر انگلیس نیز کوشید در این رقابت از فرانسه جا نماند و طی اظهار نظری از شارون به عنوان یکی از شخصیت های تاثیرگذار در تاریخ اسرائیل نام برد.

به ادعای کامرون، شارون طی دوران نخست وزیری و پیش از آن که به شکل تراژیکی از صحنه سیاسی حذف شود، تصمیم های حساس و شجاعانه ای اتخاذ کرده است. هر چند مقامات اسرائیلی و غربی در اظهارنظرهای خود کوشیده اند از شارون چهره یک شخصیت سیاسی بزرگ و قهرمان به نمایش بگذارند اما تاریخ بشریت همواره از این فرد به عنوان یک جنایتکار بزرگ و عامل کشتار هزاران انسان بی گناه یادخواهد کرد.

اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: من و همسرم "میشله" عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده شارون و اسرائیلی ها اعلام می کنیم. رهبری که تمام عمر خود را وقف اسرائیل کرد و بار دیگر بر تعهد خودمان نسبت به تأمین امنیت اسرائیل تأکید می کنیم.

گفتنی است حیات نباتی شارون که از ژانویه 2006 به علت سکته مغزی به کما رفته و در بیمارستان بستری بود، امروز شنبه در سن 85 سالگی در بیمارستانی در تل آویو پایان یافت.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: