جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 7 تير 1393     
واکنش پروین به انتقادات درباره تیم ملی

فارس: علی پروین  در مورد عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2014 برزیل اظهار داشت: با توجه به اینکه ما خیلی سخت به جام جهانی صعود کردیم و خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند تا از هر تیمی با دو سه گل شکست بخوریم اما این اتفاق نیفتاد و بچه‌ها آبرومندانه با جام جهانی خداحافظی کردند و تا دقیقه 90 شانس صعود داشتند.

وی افزود: اما ما چه کار کردیم بعد از بازی با نیجریه و آرژانتین انتظارات مردم را تا آسمان بالا بردیم. روزی 10 تا 15 ساعت برنامه‌های تلویزیونی همه فوتبالی شد و مردم خیال کردند که ما باید آرژانتین و بوسنی را شکست دهیم. مگر برای این فوتبالمان چه کار کردید که توقع این کار را دارید. تا همین چند روز پیش در حسرت بازی تدارکاتی بودیم.

پروین در پاسخ به این سؤال که به نظر شما وجود کی‌روش برای فوتبال ما مفید بود یا خیر، گفت: کی‌روش امتحانش را خوب پس داد مخصوصا مقابل آرژانتین پس حرفی نیست. او مربی بدی نیست اما بیش از حد از کی‌روش توقع داشتیم. علیرغم اینکه می‌دانستیم کارمان چند پله سخت‌تر است یادم است یک روز گفتم بوسنی حریفی سرسخت‌تر نسبت به سایر تیم‌ها است که همه خندیدند و سعی کردند بعد از دو بازی بگویند بوسنی را می‌توانیم ساده شکست دهیم.

وی افزود: توقعات را بالا بردیم و روزی 10 ساعت در برنامه‌های تلویزیونی خودمان می‌گفتیم که ما می‌توانیم با شکست بوسنی به دور بعد صعود کنیم! چرا می‌خواهیم خودمان را گول بزنیم. توقع ما همین است و ما نباید بیش از این از فوتبالمان انتظار داشته باشیم. به نظر من بچه‌ها در جام جهانی بد نبودند.

پروین تصریح کرد: کی‌روش هم بماند صد در صد خوب است اما باید قبول کنیم سطح فوتبال ما و حتی آسیا در جام جهانی همین است. ما در سه بازی بد کار نکردیم اما چون باید بوسنی را شکست می‌دادیم بچه‌ها کمی هجومی کار را شروع کردند و به همین دلیل بوسنی نشان داد تیم فرصت‌طلب و خطرناکی است. باز هم به همه بچه‌ها خسته نباشید می‌گویم، باید هوای کی‌روش را هم داشته باشیم.

عضو تیم ملی در جام‌جهانی 1978 آرژانتین تاکید کرد: کی‌روش تازه راه و چاه این فوتبال را یاد گرفته همه را شناخته و می‌داند کدام بازیکن و چه کسی چند مرده در این فوتبال حلاج است. ما می‌خواهیم او را رد کنیم و یک مربی خارجی را به تیم ملی بیاوریم تا سه سال دیگر او نتیجه نگیرد و دوباره همه چیز را تکرار کنیم. به نظرم با بودن کی‌روش فوتبال ما می‌تواند در جام ملت‌های آسیا که چشم بزنیم به آن دیدارها هم می‌رسیم بازی‌های به مراتب بهتری انجام دهد. ما کسی بهتر از کی‌روش در حال حاضر نمی‌توانیم بیاوریم اما باید قبول کنیم توان فوتبال ما همین است. اینکه از بازیکنان تیم ملی بپرسید که چرا آرژانتین را شکست ندادید خیلی جالب است.

پروین با تمجید از عملکرد خوب والیبالیست‌های ایران مقابل لهستان گفت: باید همین جا به والیبالی‌ها تبریک بگویم که نشان دادند تیمی بی‌ادعا اما پرآوازه هستند. آینده والیبال ما با حضور این جوانان جویای نام و باغیرت خیلی روشن است و ان‌شاءالله بتوانیم روزی در المپیک جزو سه تیم بالای جدول باشیم. موضوعی که دور از دسترس نیست و با حضور در مرحله دوم لیگ جهانی والیبال در حال اجراست.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: