جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 7 تير 1393     
در ماه مبارک رمضان؛ 500 دستگاه اتوبوس کمکی به جابه جایی مسافران در خطوط پر مسافر کمک می کنند

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ؛ مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ، ضمن اشاره به طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بیان داشت: با توجه به اینکه بر اساس اجرای اصل 44 قانون اساسی، نیمی از ناوگان اتوبوسرانی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد، توجه به نوسازی این ناوگان نیازمند برنامه ریزی و بررسی های کارشناسانه مستمر است.

پیمان سنندجی در خصوص برنامه هایی که در زمینه نوسازی در بخش خصوصی و دولتی در حال انجام است به خبرنگار شهرداری نیوز گفت: در حدود سه سال است که ناوگان اتوبوسرانی در صدد است در زمینه های مدیریتی ، از شیوه های سنتی فاصله گرفته و به سمت برنامه ریزی با سیستم های پیشرفته و IT  برود. این ناوگان در حال حاضر از جدید ترین دستاورد ها در زمینه سیستم های GPS و GPRS بهره برده است . این سیستم به جهت آگاهی اتاق کنترل از وضعیت ایستگاه ها و اتوبوس ها ، اطلاع رسانی  به صورت آنلاین را انجام می دهد.

وی با اشاره به تفاوت های این دو سیستم سنتی و مدرن بیان داشت: مدیر سامانه های اتوبوس رانی بر خلاف گذشته که در محل ایستگاه ها مستقر بودند، در دفاتر مرکز کنترل ترافیک و دفتر فرماندهی ناوگان شهری حضور دارند و در صورت مشاهده تراکم جمعیت در ایستگاه ها و تاخیر اتوبوس ، دستورات لازم را از طریق بی سیم به محل مورد نظر ارجاع می دهند. در حال حاضر در مورد خطوط بی آر تی تمام موارد فوق لحاظ می شود.

مدیر عامل اتوبوسرانی در مورد "ایجاد خطوط ویژه" در برخی مسیر ها گفت: همکاران ما در حال بررسی هستند تا در مورد برقراری خطوط ویژه به عنوان کمکی برای سبک کردن بار ازدحام خطوط بی آر تی اقدامات شایسته ای انجام شود. در این خطوط جداسازی با موانع فیزیکی صورت نگرفته و اتوبوس ها می توانند مسافران را زودتر از خطوط فرعی به مقصد برسانند.

سنندجی در زمینه برنامه های ناوگان اتوبوسرانی در ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاری نمایشگاه قرآن در محل موزه دفاع مقدس ، سرویس دهی اتوبوسهای ناوگان از چهار نقطه تهران به سمت نمایشگاه قرآنی صورت می گیرد.

وی در خاتمه افزود : ساعات کار اتوبوسرانی در ماه مبارک رمضان افزایش یافته است ،  بنا به تجربه بین ساعات 4 تا 8 شب که مردم برای افطار به سمت منازل خود در حرکت هستند، ترافیک افزایش پیدا می کند . به همین دلیل 500 دستگاه اتوبوس به صورت ذخیره برای جابه جایی مسافران در خطوط پر مسافر در نظر گرفته  شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: