جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 دی 1392     
ارتقا ناوگان حمل و نقل شهری معلولان و جانبازان جزء سیاست های مدیریت شهری است

به گزارش شهرداری نیوز ، معاون آموزش حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران، با اشاره به راه اندازی نخستین پایانه ویژه معلولین در پایتخت اظهار داشت : در فاز نخست ، 22 دستگاه ون و 10 دستگاه اتوبوس در پایانه ویژه معلولان قرار گرفت تا به تسهیل تردد این قشر در سطح شهر تهران کمک نماید ، اما با توجه به آنکه این تعداد اتوبوس و خودرو ون جوابگوی نیازهای این افراد نبود ، تعداد خودروها افزایش یافته است.

جبار زادگان با اشاره به اینکه در چند سال اخیر اقدامات گوناگونی در حوزه اجرایی برای استفاده معلولین از حمل ونقل شهری ضرورت گرفته است ، گفت : از جمله این امکانات نصب پله برقی و آسانسور در ایستگاه های مترو و ایستگاه های اتوبوس های تندرو  است . همچنین اتوبوس های دو کابینه همسطح با کف ایستگاه ها در خطوط BRT مناسب سازی شده است .

وی  در خصوص گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی ویژه معلولان و جانبازان افزود : هم اکنون 60 دستگاه ون و 20 دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده در راستای تسهیل تردد معلولان و جانبازان در سطح شهر تهران تردد می کنند.

وی تصریح کرد : ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی معلولان و جانبازان به سیستم هایی مانند قفل ویلچر، سیستم بالابر، کمربندهای ایمنی ویژه و... تجهیز شده است و تا معلولان و جانبازان بتوانند تردد راحت و ایمن در سطح شهر داشته باشند .

وی در خصوص مناسب سازی معابر در سطح شهر تهران گفت : معلولان از درب منزل تا رسیدن به معابر اصلی باید از مسیرهایی عبور کنند که مشکلاتی مانند اختلاف سطح، وجود جوی آب و... وجود دارد، بنابر باید این مسیرها مناسب سازی شوند و که خوشبختانه تا کنون در محدوده بازار تهران و خیابان حضرت ولیعصر (ع) و خیابان انقلاب اسلامی که جزء خیابان های اصلی شهر هستند این اقدام صورت گرفته است .

معاون آموزش حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص سیاست محوری مدیریت شهری گفت : مهم ترین سیاست مدیریت شهری ، رویکرد شهر انسان محور و در کنار آن حمل ونقل انسان محور است بطوری که همه شهروندان اعم از افراد سالم و یا افرادی که به هردلیلی دچار نقص عضو  هستند ، امکان استفاده از تمامی خدمات شهری را داشته باشند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: