جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 6 تير 1393     
قائم مقام معاون شهردار تهران خواستار شد:
کمک به حمل و نقل عمومی به آینده موکول نشود

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این که مدیریت شهری خواستار کاهش سرمایه­گذاری شهروندان در بحث حمل و نقل است، گفت: به این منظور نیازمند همیاری دولت جهت سرمایه­گذاری در این بخش هستیم، زیرا منافع مستقیم آن در وهله نخست، توسط دولت استحصال می­شود و به عبارتی به خود دولت می­رسد.

مهندس حجت ا...  بهروز با اشاره به این که کمک به حمل و نقل عمومی از سوی دولت در همه جای دنیا مرسوم و متداول است اما اجرای این مصوبات به خواست دولت­ها بستگی دارد، افزود: این موضوع در برنامه 5 ساله توسعه کشور به صراحت مورد تأکید قرار گرفته و در بودجه سالانه کشور نیز به تصویب مجلس رسیده است.

وی با بیان این که متأسفانه در سال­های گذشته حمایت از حمل و نقل شهری مناسب نبود و دولت گذشته برای حمایت از حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری کمک نکرد، تأکید کرد: برنامه­های مناسبی از سوی دولت جدید برای بخش حمل و نقل دیده شده، ضمن این که اتمام طرح­های حمل و نقلی نیمه تمام در شهرها و کلان شهرها، نیازمند توجه و همکاری سریع و بدون وقفه دولت است.

دولت بازپرداخت قراردادهای مترو و اتوبوسرانی را ضمانت کند

قائم مقام معاون شهردار تهران با اشاره به این که به عنوان نمونه ناوگان اتوبوسرانی در شهرها وضعیت مناسبی ندارد، اظهار کرد: از دست دادن زمان و موکول کردن کمک به حمل و نقل عمومی به آینده، تنها بر عقب ماندگی­های بر جای مانده از گذشته می­افزاید.

مهندس بهروز با بیان این که امیدواریم دولت نسبت به حمایت از ضمانت باز پرداخت قراردادهای مدیریت شهری در زمینه مترو اقدام نماید، تصریح کرد: خوشبختانه دولت روحیه خوب و نظر مثبتی در حل مسأله حمل و نقل دارد و در صورت اقدام فوری دولت در جهت کمک به حمل و نقل عمومی، در زمینه کاهش مصرف انرژی و نیز کاهش آلودگی هوا می­توانیم به پاسخ مثبت دست پیدا کنیم.

وی در پایان با تأکید بر این که حمایت از مدیریت شهری در دولت گذشته به دست فراموشی سپرده شد و در این ارتباط با حمل و نقل شهری هیچ حمایتی از جانب دولت صورت نگرفت، خاطرنشان کرد: درخواست دیگرمان از دولت در بحث حمل و نقل، انجام ضمانت بازپرداخت قرارداردهای مدیریت شهری در زمینه اتوبوسرانی است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: