جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 5 تير 1393     
سازمان ملل پیگیر نجات دریاچه ارومیه

ایسنا: منطقه آذربایجان غربی، "هاولینگ شو " در نشست مشترک با استاندار آذربایجان غربی، گسترش زمینه همکاری‌های بین المللی برای احیای دریاچه ارومیه را مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه سطح آب دریاچه ارومیه در طول سال‌های اخیر کاهش محسوسی داشته است، ادامه داد: امیدواریم با کمک دولت ایران و همکاری مدیران و مسئولان محلی و همچنین مشارکت مردم و جوامع محلی، بتوانیم شاهد احیا و توسعه پایدار در این دریاچه باشیم.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، اجرای طرح توسعه پایدار کشاورزی با هدف کاهش مصرف آب و مدیریت بهینه مصرف آب در حوزه آبخیز دریاچه ارومیه را از اقدامات موثر در احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: برای احیای دریاچه ارومیه به 20 تا 25 میلیارد مترمکعب آب نیازمندیم که باید این مقدار آب را با همکاری و آموزش دهی به کشاورزان برای کاهش مصارف آب در بخش کشاورزی از طریق گسترش آبیاری‌های مدرن در اراضی زراعی، تامین کنیم.

وی افزود: در کنار تامین آب برای احیای دریاچه ارومیه لازم است با کمک دولت اقدامات لازم برای تامین معیشت کشاورزان صورت گیرد.

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد ادامه داد: با مشارکت مدیران و مسئولان ملی و منطقه ای و همچنین اجرای طرح‌های کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی می‌توانیم شاهد کاهش 20 تا 35 درصدی و در برخی مواقع 50 درصدی مصرف آب در اراضی زراعی حوضه آبخیز دریاچه ارومیه باشیم.

وی تصریح کرد: یقینا همکاری‌های زیست محیطی سازمان ملل متحد و دولت ایران، نتایج مثبتی را در خصوص احیای دریاچه رومیه به دنبال خواهد داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: