جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 4 تير 1393     
برگزاری نشست مدیران حقوقی شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور

 

به گزارش گروه کلان شهرهای شهرداری نیوز،بیست و سومین همایش مدیران حقوقی شهرداری های کلان شهرهای کشور، به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

دکتر نادر شکری ،مسئول کمیته حقوقی و قوانین کلان شهرهای کشور در این همایش که با حضور مدیران حقوقی کلان شهر های کشور و جمعی از مسئولین کرمانشاه برگزار شد، هدف از این نشست ها را هم‌سوسازی مدیران حقوقی و قضات عنوان کرد و اینکه کلان شهرها بتوانند از تجربیات یکدیگر در خصوص مسائل حقوقی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه این نشست‌ها در هفت سال اخیر با مسئولین دستگاه قضا، نمایندگان مجلس و ... نیز برگزار شده است، افزود: وحدت رویه مهمترین دستاورد این نشست ها بوده است.

به گفته این مسئول در این نشست‌ها تمام ابهامات و مسائل حقوقی و قوانین شهرداری‌های کلان شهرها مطرح می‌شود و افراد با همفکری نظرات خود را مشترک می‌کنند.

مسئول کمیته حقوقی و قوانین کلان شهرهای کشور دو موضوع اساسی را سر خط بیست و سومین نشست مدیران حقوقی کلان شهرها دانست و ادامه داد: اولین موضوع تحقق منویات مقام معظم رهبری است که در سخنان خود پسماندها، آلودگی هوا، فضای سبز، نگهداری از باغات و ... را همواره در مباحث شهری مورد تاکید قرار داده اند.

شکری چگونگی اجرای منویات مقام معظم رهبری و تعیین یک خروجی مناسب از آن برای کلان شهرها را یک هدف اساسی برای این نشست خواند که حتی می تواند به عنوان یک سند فرادستی به تصویب شوراهای شهر کلان شهرها برسد.

وی پرداختن به مشکلات کلان شهر کرمانشاه را نیز دومین بحث اساسی این نشست خواند و افزود: یکی از مهمترین مشکلات مطرح شده در کلان شهر کرمانشاه بند 14 ماده 55 است که در بسیاری از کلان شهرها با ابهامات اجرایی مواجه است.

مسئول کمیته حقوقی و قوانین کلان شهرهای کشور ادامه داد: صدور پروانه ساختنمانی برای اراضی فاقد سند مالکیت نیز از دیگر مشکلات کلان شهر کرمانشاه است.

شکری اظهار کرد: تعیین تکلیف نحوه سپردن ضمانتنامه در معاملات شهرداری نیز از دیگر مشکلات کرمانشاه است که باید در این نشست مد نظر قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد، این نشست دو روزه خروجی مناسبی داشته باشد که بتوان آن را به سایر کلان شهرهای کشور نیز تعمیم داد.

موسوی - عضو دیبرخانه نشست مدیران حقوقی شهرداری‌های کلان شهرهای کشور نیز ارتباط با مجلس را از جمله مهمترین مسائلی خواند که باید مد نظر قرار گیرد.

وی معتقد است، مجلس هر روز در حال ارائه طرح هایی است که به نحوی شهرداری ها را تحت تاثیر قرار می دهد و البته بسیاری از طرح ها تهدیدی برای شهرداری هستند.

موسوی تصریح کرد: برخی از موضوعات نیز باید توسط خود شهرداری‌ها طرح و به مجلس ارائه شود که نباید در خصوص آنها کم کاری صورت گیرد.

عضو دبیرخانه نشست مدیران حقوقی شهرداری های کلان شهرهای کشور بر لزوم تعامل بیشتر با دستگاه قضا خصوصا دیوان عدالت اداری تاکید کرد و ادامه داد: بسیاری از پرونده هایی که برای شهرداری تشکیل می شود به دیوان عدالت اداری می رود.

وی از شهرداری ها خواست مطالبات خود از سایر دستگاه های اداری و دولتی را پیگری کنند و همانطور که برای وصول مطالبات خود از مردم از روش های قانونی وارد می شوند، مطالبات خود از دستگاه های دیگر را نیز درخواست نمایند.

موسوی مجموعه این اقدامات را نیازمند یک نیرو و توان مضاعف خواند که کمیته حقوقی و قوانین کلان شهرها با هدف تحقق این مباحث تشکیل شده است.

رضا حیدریان - رئیس کمیسیون قضایی شورای شهر کرمانشاه نیز بر لزوم همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص فضای سبز و محیط زیست کلان شهرها تاکید کرد.

وی معتقد است، دستگاه های اداری و دولتی باید مطالبات شهرداری را پرداخت کنند.

گفتنی است: این نشست امروز و فردا در کرمانشاه ادامه خواهد داشت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: