جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 4 تير 1393     
مدیر بهره برداری مرکز معاینه فنی تهران از الزام جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی خبرداد

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، مدیر بهره برداری مرکز معاینه فنی خودرو تهران گفت :  اجرای معاینه فنی با کیفیت بر اساس استاندارد ملی و بازگشت قانون معافیت معاینه فنی خودروها به استاندارد جهانی از مهمترین برنامه های شرکت بازرسی کیفیت و مراکز معاینه فنی خودروها در سال جاری است که تلاش می شود این موارد محقق شود.

محمد طاهریان ،به مدت زمان معاینه فنی خودروها اشاره کرد و اظهار داشت : برخلاف انتظار هم اکنون مدت زمان معاینه فنی خودروها 5 ساله است و متاسفانه تاکنون این زمان اصلاح نشده است.

وی تصریح کرد : هرچند مصوبه کاهش مدت زمان معاینه فنی خودروها از 5 به 2 سال مدت زیادی است که جهت تصویب به مجلس ارائه شده است اما تاکنون به تصویب نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه باید هر چه سریعتر تصمیمی جدی در خصوص کاهش مدت زمان معاینه فنی خودروها صورت گیرد اظهار داشت : البته سازمان حفاظت از محیط زیست به طور جد در حال پی گیری این موضوع است تا هرچه سریعتر مجلس به تصویب مصوبه مذکوراقدام نماید.

وی در ادامه با اشاره به همکاری پلیس راهور در برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی گفت : البته در سال گذشته همکاری خوبی بین پلیس و مراکز معاینه در این راستا صورت گرفت به طوری که با ارسال پيامك مهلت معاينه فني براي دارندگان خودرو اعلام می گردید اما متاسفانه این روند ادامه نیافت .

مدیر بهره برداری مرکز معاینه فنی تهران تصریح کرد : قطعا یکی از ابزارهای الزام قانونی ، جریمه خودروها فاقد معاینه فنی به طور مکانیزه است که باید اتفاق بیفتد.

طاهریان همچنین با توجه به تاثیر الزامات قانونی در روند مراجعه به مراکز معاینه فنی گفت : قطعا الزامات قانونی و نظارت دقیق بر اجرای آنها در افزایش مراجعه به مراکز معاینه فنی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی همچنین به کاهش مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروها اشاره کرد و اظهار داشت : در سال جاری مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروها چند درصدی نسبت به سال کذشته کاهش داشته است که قطعا عدم توجه مسئولین نسبت به این موضوع در این روند تاثیر زیادی داشته است.

وی در ادامه به ضرورت فرهنگ سازی و وجود برخی الزامات قانونی در این ارتباط تاکید کرد و گفت : در سالهای اخیر ضرورت رعایت برخی موارد ایمنی همچون بستن کمربند در هنگام رانندگی برای راننده و سرنشینان به جهت الزام قانونی به فرهنگ تبدیل گردید که چنانچه چنین رویه ای در خصوص معاینه فنی خودروها در پیش گرفته شود به نظر می رسد این مساله تبدیل به فرهنگ شده و کمتر شاهد کاهش مراجعات به مراکز معاینه فنی خودروها خواهیم بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: