جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 تير 1393     
توصیه علی دایی درحوزه اشتغال

تسنیم: سرمربی تیم پرسپولیس تهران گفت: ما نمی توانیم با دادن وام به جوانان بیکار آنها را وارد حوزه اشتغال و درآمدزایی کنیم بلکه بهتر است با راه اندازی کارگاه های بزرگ تولیدی در این زمینه همتی حقیقی داشته باشیم.

علی دایی ظهر امروز در بازدید از کمپ همیاران سلامت در اردبیل اظهار کرد: در موضوع رفع آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاپد نقش خانواده ها و آگاهی بخشی آنها بسیار ممتاز و تاثیرگذار است به طوری که باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا جوانی که در این مراکز اعتیاد خود را ترک می کند دوباره به دلیل معضل بیکاری و عدم درآمدزایی به این مرکز باز نگردد.

وی با اشاره به همت استاندار اردبیل در جذب سرمایه گذاری ها و فعال کردن بنگاه های اقتصادی گفت: بزرگ ترین معضل و مشکل استان اردبیل بیکاری است، چرا که اگر بتوانیم این درد را درمان کنیم و فرصت اشتغال فراهم آید به تبع آن بسیاری از معضلات و ناهنجاری ها رفع می شود.

دایی با بیان اینکه فعالیت مجموعه های غیردولتی در ترک اعتیاد مفید و موثر است، تصریح کرد: در کنار آن باید آگاهی ها و هشدارها مستمر باشد و فرصت و زمینه ورزش کردن جوانان به راحتی فراهم آید تا آنها کمتر دچار آسیب شوند چرا که جوان بیکار و فاقد درآمد برای گذران اوقات خود ممکن است به هر کاری دست بزند.

سرمربی تیم پرسپولیس افزود: مطمئن هستم که حضور جوانان در عرصه های ورزشی و تندرستی می تواند آسیب ها و نارسایی ها را به حداقل برساند به شرط آن که مراقبت خانواده ها و هشدارهای آنها را شاهد باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت سالم بودن فضاهای ورزشی بیان کرد: بنده هرگز مدعی ناسالم بودن فضاها و باشگاه های ورزشی نیستم اما موافق برخوردهای تند از سوی کمیته های انضباطی نیز نیستم که گاه برای باشگاه های ورزشی مشکلات و چالش های غیرقابل جبران را فراهم می آورد.

اسطوره فوتبال ایران و آسیا مدیریت در این حوزه را به ویژه بها دادن به نیروهای توانمند باشگاه های ورزشی را خاطر نشان کرد و افزود: ما نباید مشکل بیکاری را با دادن تسهیلات به بیکاران برطرف کنیم بلکه بهتر است به جای دادن تسهیلات مستقیم، با بر پا کردن بنگاه های اقتصادی و کارگاه های تولیدی از جوانان بخواهیم تا به دور از گرایش به اعتیاد و سایر معضلات در عین سلامت و تندرستی در این کارگاه ها مشغول کسب درآمد و تامین معاش باشند.

دایی اظهار کرد: خانواده ها نیز بهتر است افراد مصمم به ترک اعتیاد را تنها نگذاشته و همواره پشتیبان آنها بوده و به دنبال راهکاری اساسی باشند تا گرایش به این مواد افیونی به کمترین حد برسد.

در بازدید سرمربی تیم پرسپولیس از بخش های مختلف این کمپ بازدید و با بهبودیافتگان آن نیز عکس یادگاری انداخته و قول داد تا در صورت تشکیل تیم فوتبال بهبودیافتگان مراکز ترک اعتیاد اردبیل اسپانسری آنها را قبول کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: