جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 تير 1393     
لزوم مدیریت بیمارستان ها بر بی خطرسازی پسماندهای تولیدی

 

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان مدیریت پسماند با حضور معاون و قائم مقام حوزه خدمات شهری، مدیر کل هماهنگی و برنامه ریزی و کنترل عملکرد ،مشاور حقوقی معاونت خدمات شهری ،مدیر عامل و مدیران سازمان مدیریت پسماند برگزار شد.

در این جلسه مدیران و معاونین  سازمان ضمن ارائه گزارشی مشروح از وضعیت پیشرفت پروژه ها و فعالیتهای کنونی ، به نقد و بررسی مشکلات موجود  و برنامه های آینده سازمان جهت  بهبود وضعیت مدیریت پسماند پرداختند.

دکتر کریمیان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ، ضمن ابراز قدردانی از حضور  معاون خدمات شهری در جمع مدیران  و معاونین خاطر نشان کرد: کارشناسان و متخصصان  سازمان  با همت  و سعی فراوان  بهبود مدیریت پسماند و تمرکز بر  افزایش تفکیک از مبدا را  هدف مشترک و یکپارچه خود دانسته و در راستای  اجرای مدیریت جهادی در کلیه امور تلاش می نمایند.

در ادامه مهندس ولی نژاد ،معاون پسماندهای ساختمانی و عمرانی سازمان ،با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص پسماندهای ساختمانی و عمرانی  در مرکز دفع خاک و نخاله های ساختمانی  آبعلی  ،لزوم ایجاد پارکینگ  اختصاصی برای  رانندگان کامیونها را از جمله اقدامات ضروری برشمرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به پوشش چادر برای کامیون های حامل خاک و نخاله جهت جلوگیری از ریزش این زایدات در سطح معابر ، بر رعایت سرعت مجاز توسط آنها تاکید کرد.

مهندس افخم معاون خدمات شهری و امور خودرویی سازمان نیز توضیحات مشروحی در ارتباط با ایستگاههای میانی سازمان ، معرفی طرح سمی تریلر های جدید  و نصب GPS  بر روی اکثر خودروهای جمع آوری و حمل پسماند  ارائه کرده  و فرسودگی ناوگان خدمات شهری و هزینه های جانبی آن را از جمله مشکلات این حوزه عنوان کرد.

دفن بهداشتی پسماند، مراقبت پس از دفن ، پیگیری استحصال گاز متان ،افزایش ظرفیت خطوط پردازش وخطوط تولید و پالایش کود کمپوست ، تولید سالانه 80 هزار تن کود کمپوست، معرفی مرکز دفن  بهداشتی آرادکوه وجنگلکاری مراکز دفن قدیمی از دیگر مسایل مطرح شده  توسط مهندس عظیمیان ،معاون پردازش و دفع سازمان بوده که در جلسه مذکورمطرح شد.

عظیمیان با اشاره به آماده سازی و آسفالت جاده منتهی به تصفیه خانه شیرابه ودریافت روزانه یک میلیون لیتر آب تصفیه شده توسط پروژه تصفیه خانه ،رفع مشکل آبرسانی به فضای سبز و افزایش یکصد هکتار فضای سبز آرادکوه را از جمله اقدامات در دست اجرای سازمان معرفی کرد.
 در ادامه دکتر هراتی ، مدیر دفتر فنی و مهندسی سازمان با ارائه گزارش از حضور در کارگاه منطقه ای تکنولوژی فیتو کپ به دعوت سازمان ملل در سریلانکا ، معرفی مرکز دفن آرادکوه  بعنوان بهترین مرکز دفن در خاورمیانه  توسط سازمان ملل  و همکاری دو جانبه با دانشگاه ملبورن را  از جمله موفقیتهای سازمان عنوان کرد.

مهندس عبداللهی هم در ادامه با اشاره بر ضرورت  بی خطر سازی  پسماند های بیمارستانی توسط بیمارستانها  و طرح موضوع با وزیر بهداشت ، به مدیران سازمان تاکید کرد که دستور العمل های  لازم در خصوص استقرار زباله سوز به بیمارستانها را ارائه دهند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: