جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 تير 1393     
اجرای پروژه زیرگذر در تقاطع بزرگراه شهید چمران و جلال آل احمد

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران از آماده شدن پیشنهاد نهایی کارگاه مهندسی ارزش به منظور ساماندهی تقاطع بزرگراه های شهید چمران و جلال آل احمد خبر داد.

مهندس منصور نویریان ضمن اعلام این خبر افزود: طی ماه های گذشته، ساماندهی تقاطع بزرگراه های شهید چمران و جلال آل احمد که به "پل کوی نصر" موسوم است به دلایلی متنوع همچون فرسودگی و عرض کم پل، موضوع کارگاه های مهندسی ارزش سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران قرار گرفت تا با بررسی گزینه های ارائه شده توسط مشاور، طرحی بهینه و کارآمد برای اجرا در این نقطه پرترافیک آماده شود.

وی یادآور شد: در طرح پیشنهادی مشاور که مورد تائید کارگاه مهندسی ارزش قرار گرفته است، به منظور ساماندهی تقاطع بزرگراه شهید چمران با بزرگراه جلال آل احمد یک مسیر زیرگذر با 3 خط عبوری در هر یک از باندهای شمالی و جنوبی، جایگزین پل کوی نصر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با بیان آنکه در وضع موجود تقاطع بزرگراه شهید چمران با بزرگراه جلال آل احمد، 3 خط عبوری در هر باند بزرگراه جلال آل احمد وقتی به پل گیشا می رسد، به 2 خط کاهش پیدا می کند، گفت: این گلوگاه ترافیکی علاوه بر افزایش زمان سفر و مصرف سوخت، کارکرد تقاطع های تازه بهره برداری شده در بزرگراه شهید گمنام را به ویژه در ساعات اوج ترافیک تحت الشعاع قرار می دهد. علاوه بر این، ملاحظات مربوط به مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های شهر تهران، ایده برچیدن این پل فلزی را بیش از پیش تقویت می کند؛ ضمن آنکه مرمت روکش این دسته از پل ها به دلیل استفاده از پوشش های خاص اپوکسی، هزینه های زیادی در پی دارد.

به گفته مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران طرح زیرگذر تقاطع بزرگراه چمران با بزرگراه جلال آل احمد با برخورداری از یک دوربرگردان غرب به غرب و مسیری در امتداد شرق به جنوب طرحی در خدمت تامین حداکثر دسترسی ها و رفع گلوگاه ترافیکی است. ضمن آنکه تبدیل پل کوی نصر به زیرگذر به لحاظ منظر شهری و آلودگی های صوتی نیز موجب بهبود شرایط پیرامون تقاطع خواهد شد.

با توجه به اتمام مطالعات مهندسی ارزش و انجام اصلاحات نهایی در طرح پایه تقاطع بزرگراه های شهید چمران و جلال احمد به زودی عملیات اجرایی پروژه به صورت طرح و اجرا توسط سازمان مهندسی و عمران شهر تهران آغاز خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: