جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 تير 1393     
احداث 8 پایگاه مدیریت بحران در شمال تهران

 

به گزارش گروه مناطق شهرداری نیوز،با توجه به اهمیت احداث و تجهیز سوله های مدیریت بحران در شهر تهران احداث 8 پایگاه جدید در اولویت برنامه های سال 93 شهرداری منطقه یک قرار گرفت.

مجتبی یزدانی شهردار منطقه 1 در بازدید از پایگاه های مدیریت بحران در حال احداث منطقه که با حضور دکتر احمد صادقی رییس سازمان پیشگیری ومدیریت بحران شهرتهران انجام شد، شهر تهران را به دلیل وجود گسل های متعدد و سابقه تاریخی وقوع زمین لرزه های مخرب و طوفان اخیر همواره در کانون توجه متخصصین بحران کشور دانست و خاطر نشان ساخت: شهرداری منطقه یک به دلیل موقعیت خاص فیزیوگرافیکی و زمین شناسی، همچنین وجود پتانسیل های آسیب پذیری در قبال بحران های طبیعی، توجه  ویژه ای را در مقوله پیشگیری و آمادگی مقابله با حوادث و بحران های احتمالی طلب می کند که یکی از اقدامات شاخص در این زمینه ، می توان به احداث و تجهیز سوله های چند منظوره مدیریت بحران اشاره داشت.

وی افزود : با توجه به نیازمندیهای مدیریت بحران منطقه کار مکانیابی، تملک، طراحی و احداث 8 سوله مدیریت بحران جدید از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر دو سوله در شهرک قائم و محلاتی و ازگل در حال بهره برداری ، چهار سوله در اراج ، گلابدره، شهرک نفت و جماران در دست احداث ، دو سوله در تجریش و فرمانیه در مرحله طراحی، یک زمین در محله چیذر در مرحله افراز سند و یک زمین پیشنهادی جهت بررسی و اعلام نظر سازمان پیگیری و مدیریت بحران شهر تهران در سطح  نواحی ده گانه منطقه موجود است. 

مجتبی یزدانی با اشاره به سرانه های مورد نیاز نواحی و محلات منطقه و برنامه های شهرداری منطقه یک در رابطه با تامین سرانه های یاد شده بر اهمیت احداث و تجهیز سوله های مدیریت بحران منطقه به عنوان یکی از مهمترین سرانه های مورد نیاز شهروندان تاکید کرد و گفت:  احداث و اتمام  8 سوله جدید در سال 93  از اولویتهای منطقه است.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران نیز در این بازدید دپو تجهیزات و امکانات مورد نیاز جهت امدادرسانی در ساعات اولیه و اسکان اضطراری را مورد تاکید قرار داد.

دکتر صادقی در رابطه با  فرماندهی امداد و نجات کوهستان افزود :  مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با مسئله امداد و نجات کوهستان مسئولیت سنگینی را به عهده سازمان مدیریت بحران  و شهرداری منطقه یک گذاشته است که در این زمینه شایسته است با برگزاری جلسات تخصصی شرح وظایف و برنامه عملیاتی سازمان ها را در زمان وقوع حوادث کوهستان تدوین و ابلاغ نماییم.

وی در ادامه اختصاص بودجه برای خانه های دوام مناطق را از برنامه های سال 1393 سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام نمود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: