جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 2 تير 1393     
طیب نیا به جده رفت

مهر: علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در راس هیاتی جهت شرکت در سی و نهمین اجلاس سالانه هیات عامل بانک توسعه اسلامی از 3 الی 6 تیرماه سالجاری به جده – عربستان عزیمت کرد.

طی این اجلاس قرار است علاوه بر بررسی و تصویب عملکرد و صورتهای مالی بانک مذکور، روند اقتصاد جهانی و تاثیر آن روی کشورهای اسلامی نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد. براساس این گزارش، هیات عامل بانک مزبور متشکل از وزرای اقتصاد و دارایی کشورهای عضو بعنوان بالاترین رکن اداری و سیاست گذاری بانک، نشستهای سالیانه در یکی از کشورهای عضو برگزار می نمایند. همچنین در حاشیه این اجلاس، بانک توسعه اسلامی چهلمین سالگرد تاسیس خود را نیز جشن می گیرد.

در این نشست علاوه بر ارزیابی عملکرد بانک توسعه اسلامی در سال گذشته توسط هیأت عامل، عملکرد مؤسسه بیمه صادرات و سرمایه گذاری بانک، شرکت اسلامی توسعه بخش خصوصی و شرکت اسلامی بین المللی تأمین مالی تجارت هم ارزیابی و به تصویب هیأت عامل خواهد رسید.

مضافاً بر پایه برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان علاوه بر مذاکره با مدیران ارشد بانک توسعه اسلامی با همتایان خود از سایر کشورها نیز نشستهایی برگزار و درخصوص روابط دو جانبه رایزنی نماید.

بانک توسعه اسلامی بعنوان بزرگترین موسسه مالی  توسعه ای چند جانبه که بر اساس اصول شریعت اسلامی عمل می نماید، جهت اجرای پروژه های عمرانی و زیربنایی تسهیلات مالی به کشورهای عضو و جوامع مسلمان کشورهای غیر عضو اعطاء می کند. جمهوری اسلامی ایران سومین سهامدار عمده بانک می باشد که در طی سالهای  عضویت توانسته است بالاترین اعتبارات پروژه ای بانک در بخشهای مختلف زیربنایی کشور را به خود  اختصاص دهد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: