جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 2 تير 1393     
باغ موزه دفاع مقدس محل تولید فرهنگ قرآنی است

 

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران با اشاره به برپایی بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن در باغ موزه دفاع مقدس گفت : باغ موزه دفاع مقدس محل تولید فرهنگ قرآنی است.

محمدباقر قالیباف در جلسه هماهنگی برپایی بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، افزود: یکی از نکات مهمی که ما در مباحث قرآنی باید مد نظر داشته باشیم، توجه به معنای موضوع است ، چرا که تبلیغ دین خدا با دانایی ، حکمت و موعظه امکان پذیر است و تبلیغ هم نباید از جنس عادت باشد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به معنا و معنویت در اجرای برنامه های قرآنی ، اظهارکرد : اگر به دوران انقلاب نگاهی داشته باشیم، در دو مقطع فرهنگ قرآنی بسیار شفاف و روشن نمود پیدا کرده؛ یکی پیروزی انقلاب که برخاسته از فرهنگ قرآنی بود و دیگری در دوران دفاع مقدس است.

شهردار تهران گفت : از اینکه امسال محیط باغ موزه دفاع مقدس که محل تولید فرهنگ قرآنی است، میزبان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و این جشن دینی و قرآنی خواهد بود، خوشحال هستم، چرا که در این مکان باید به بحث معنا و مفهوم درباره فرهنگ قرآنی و فرهنگ شهدا توجه شود و مردم این را حس کنند.

قالیباف در ادامه افزود: باغ موزه دفاع مقدس در ایام ماه مبارک رمضان و بعد از افطار، به جهت وجود سالن ها، امکانات جانبی و ... فضای مناسبی برای ارایه بهتر مفاهیم قرآنی به مردم خواهد داشت. همچنین این مکان از محیط مفرح تری برخوردار بوده و بدون شک امکانات حمل و نقلی مناسب تر و همچنین دسترسی های راحت تری دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه امسال در برنامه های شهرداری به طور ویژه با همان نگاه جهادی، به بحث مربوط به اذان، قرآن و نماز می پردازیم، خاطر نشان کرد: در این راستا در ایام ماه مبارک، این محیط را فراهم خواهیم کرد تا فرهنگ قرآنی بتواند بیش از گذشته در ماه قرآن و ضیافت الهی شکل گرفته و بتوانیم این درک واقعی که «قرآن شفاست» را به جامعه منتقل کنیم.

وی برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در محل باغ موزه دفاع مقدس را فرصت مناسبی برای این مجموعه دانست تا بخش های مختلف این موزه در اختیار مردم قرار گیرد و گفت : بدین ترتیب نشان داده می شود که فرهنگ قرآنی چگونه در زندگی شهدا، رزمندگان و موفقیت آن ها در تمامی ابعاد موثر بوده است.

قالیباف تاکید کرد: با توجه به همزمانی ایام ماه مبارک رمضان با مسابقات جام جهانی فوتبال در تلاش هستیم تا با اجرای برنامه های جذاب و زیبا، مخصوصا در حوزه کارهای نمایشی بتوانیم امکانات مناسبی برای شهروندان فراهم کنیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: