جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 1 تير 1393     
تولید سالانه 16میلیون تن پسماند در ایران

 

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بابیان اینکه از دولت و مجلس می خواهیم در حوزه محیط زیست ما را حمایت کنند، گفت: در کشور ما در طول یک سال 16میلیون تن پسماند تولید می شود.

علی محمد شاعری رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه یکی ازمنابع آلاینده آب و خاک و تهدیدکننده سلامت و بهداشت جامعه، ظروف یک بار مصرف و نایلکس های تجزیه ناپذیرهستند،اظهار کرد: 100 تا 200سال طول می کشد تا ظروف یکبار مصرف و نایلکس ها تجزیه شوند. این در حالی است که درجامعه ما مصرف این ظروف و نایلکس ها بسیار بی رویه است .

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب، انرژی و مواد تجزیه ناپذیر ما بسیار بالاست، تصریح کرد: به طور کلی کشور ما ، کشوری با مصرف گرایی بالاست و هرچه را که مصرف می کنیم تبدیل به زباله و پسماند می شود . این در حالی است که کشورهای دنیا قوانینی وضع می کنند که از مصرف زیاد مواد تجزیه ناپذیر جلوگیری کند .

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه موادی که ما استفاده می کنیم اغلب با استفاده از تکنولوژی های قدیمی ساخته شده است، افزود: سرمایه گذاران هم در بخش صنعت درخصوص تبدیل واحدهای خود به تولید مواد تجزیه پذیر خوب عمل نمی کنند . دولت و مجلس باید در خصوص این موضوع به محیط زیست کمک کرده و حمایت های لازم را اجرایی کنند.

شاعری با تاکید بر اینکه در سال 16میلیون تن پسماند تولیدی کشورماست، اظهارکرد: این میزان به غیر از نخاله های ساختمانی و خاک است . به طوری که نخاله های ساختمانی چندین برابر این عدد را شامل می شود .

وی با بیان اینکه اقدامات شهروند و سازمان میادین درخصوص کیسه های نایلکس خوب بوده است، خاطر نشان کرد: در این سازمان ها بخش زیادی از کیسه های زباله ما با نوع تجزیه پذیر جایگزین شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: