جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 31 خرداد 1393     
آغاز پایش و برخورد قانونی با کارواش های آلاینده

 

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیر کل محیط زیست استان تهران از تشکیل تیم ویژه پایش کارواش‌های پایتخت خبر داد و گفت:‌ تاکنون بیش از 20 کارواش آلاینده اخطاریه گرفته و چهار مورد نیز پلمپ شد.

دکتر محمدهادی حیدرزاده،با اشاره به اینکه فاضلاب کارواش‌ها به دلیل داشتن آزبست، فلزات سنگین، هیدروکربن‌ها و مواد شوینده بسیار خطرناک است افزود: کارواش‌هایی که فاضلاب آنها به داخل چاه‌های جذبی ریخته می‌شود باید حتما سیستم تصفیه فاضلاب داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه کارواش‌هایی که فاضلاب آنها به شبکه فاضلاب شهری داشته باشد باید سیستم پیش‌تصفیه فاضلاب مورد تایید شرکت آب و فاضلاب داشته باشند گفت:‌ در عین حال با توجه به بحران کم‌آبی و اینکه برداشت غیرقانونی از چاه‌های آب که اکثرا توسط کارواش‌ها صورت می‌گیرد موجب نشست دشت تهران می‌شود، انتظار داریم شرکت آب منطقه‌ای هرچه سریعتر نسبت به شناسایی و پلمپ کارواش‌های فاقد چاه مجوزدار اقدام کند.

مدیر کل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه اداره کل محیط زیست استان تهران تیم ویژه‌ای برای پایش کارواش‌های پایتخت تشکیل داده است گفت: این تیم تاکنون بیش از 20 کارواش آلاینده را شناسایی و نسبت به صدور اخطاریه زیست‌محیطی برای آنها اقدام کرده است. از سوی دیگر چهار کارواش نیز که نسبت به رفع آلایندگی اقدام نکرده‌اند پلمپ شده‌اند و مابقی در حال سیر مراحل قانونی هستند.

وی از نظارت مستمر اداره کل محیط زیست استان تهران بر کارواش‌های دارای سیستم تصفیه فاضلاب خبر داد و گفت: در عین حال کارواش‌هایی که بخواهند نسبت به نصب سیستم تصفیه فاضلاب اقدام کنند باید حتما برنامه زمانبندی خود را در این خصوص ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه نظارت و پایش کارواش‌های تهران موضوعی فرابخشی است تصریح کرد:‌ علاوه بر محیط زیست باید شرکت‌ آب و فاضلاب، صنف مربوطه، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم شهرداری تهران و اداره اماکن ناجا در این عرصه وارد عمل شوند تا با اقدامی هماهنگ بتوانیم نسبت به ساماندهی کارواش‌های پایتخت اقدام کنیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: