جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 31 خرداد 1393     
روش‌های قرون وسطایی جوابگوی نیازهای تهران امروز نیست

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون شهردار تهران در جلسه‌ای که به منظور بررسی برنامه آمایش حمل و نقلی منطقه 12 برگزار شده بود، گفت: مدیریت شهری مصمم است حیات و سرزندگی را به محدوده مرکزی شهر که تاریخ تهران در آن تمرکز یافته و با توجه به وجود بازار، اقتصاد پایتخت بلکه اقتصاد کشور در آن متمرکز شده، باز گرداند.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: روزانه حدود دو میلیون نفر در منطقه 12 تردد می‌کنند و جابه‌جایی بار و مسافر در این منطقه که از قدیم با روش‌های سنتی انجام می‌شود، چهره نازیبایی به آن داده است.

وی با تأکید بر این که با انجام مجموعه‌ای از اقدامات و ایجاد جاذبه‌های لازم باید حیات و سرزندگی را به منطقه 12 باز گردانیم، اعلام کرد: به این منظور ارتقای کیفیت زیست شهری و جریان زندگی مادی و معنوی شهر تهران در قلمرو جغرافیایی این منطقه از طریق ایجاد جذابیت‌های مورد نظر هدف‌گذاری شده است.

سرزندگی را با روحیه جهادی به منطقه 12 باز می‌گردانیم

معاون شهردار تهران با اشاره به وجود بازار و تمرکز مراکز تجاری و اداری به عنوان یک تهدید و در عین حال یک فرصت در منطقه 12، اظهار کرد: عدم وجود سیستم یکپارچه حمل و نقل بار و کالا، روند کاهش سکونت و عدم استفاده از ظرفیت‌های گردشگری از جمله مسائل و مشکلات این منطقه محسوب می‌شوند.

تشکری هاشمی با بیان این که واقعیت این است که منطقه 12 دچار نوعی بیماری شده و روند خروج جمعیت ساکنان و کاهش سکونت خانواده‌ها در این منطقه از نشانه‌های این بیماری است، تصریح کرد: با روحیه جهادی باید کاری کنیم که سلامتی و طراوت به محدوده مرکزی شهر باز گردد.

وی با تأکید بر این که 10 هزار گاری دستی در محدوده بازار به شکل و شیوه کاملاً سنتی مشغول به کار می‌باشند، اضافه کرد: با استفاده از مدل‌های مدرن حمل و نقل کالا و با لحاظ تمام ملاحظات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، نسبت به ساماندهی وضعیت جابه‌جایی بار در این محدوده اقدام خواهیم کرد.

روش‌های قرون وسطایی جوابگوی نیازهای تهران امروز نیست

معاون شهردار تهران با اشاره به این که استفاده از روش‌های قرون وسطایی جهت رفع نیازهای شهر و شهروندان جوابگوی نیازهای تهران امروز نیست، اظهار کرد: در موضوعات مختلف از جمله ساماندهی حمل و نقل بار و کالا، کار را به بخش خصوصی خواهیم سپرد و با استفاده از توان این بخش، مدیریت شهری صرفاً نقش سیاست‌گذاری، هدایت‌گری و سکانداری را ایفاء خواهد کرد.

تشکری هاشمی با بیان که منطقه 12 قلب تهران است و به منظور رفع مسائل و مشکلات این قلب تپنده پایتخت، باید موضوعات را در قالب یک فرآیند سیستمی ببینیم، تصریح کرد: به این منظور می‌بایست با حفظ کارکرد سیستمی این فرآیند، تمام توان خود را به کار بگیریم تا پیوستگی و همبستگی در آن به خوبی اتفاق بیافتد.

وی با تاکید بر این که به منظور ساماندهی ترافیک از جمله سامان‌بخشی ترافیک در محدوده مرکزی شهر، اولویت اول بهبود رفتارهای ترافیکی است، خاطرنشان کرد: به این منظور مجموعه‌ای از اقدامات آموزشی در جهت ارتقای رفتارهای ترافیکی در این محدوده پر تردد به مورد اجرا در خواهد آمد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: