جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 29 خرداد 1393     
زمان راه اندازی امداد هوایی

فارس: سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با بیان اینکه مسئولان و مردم از اجرای مرحله اول طرح تحول نظام سلامت رضایت دارند، گفت: در ابتدای اجرای این طرح هستیم و با اصلاحات، طرح به بلوغ خواهد رسید.

وی ادامه داد: جلسه امروز مربوط است به حوزه پیشگیری و بهداشت که به عقیده بنده مهم‌ترین بخش طرح تحول نظام سلامت به شمار می‌رود.

وزیر بهداشت همچنین از راه‌اندازی امداد هوایی از ابتدای ماه آینده خبر داد و گفت: بسته مربوط به بیماری‌های صعب‌العلاج به خاطر مشکلات مالی با اندکی تأخیر اجرا می‌شود.

وی در مورد شبکه بهداشت کشور، گفت: شبکه قدیمی بهداشت قابل نقد است، چرا که مربوط به 30 سال پیش و زمانی که جاده‌های کشور وضعیت کنونی را نداشتند، درصد مردم باسواد کم بوده و شبکه ارتباطی‌مان گسترده نبوده است، می‌شود.

هاشمی ضمن تأکید بر این نکته که شبکه بهداشت باید به درون شهرها نیز راه یابد، گفت: به نظر می‌رسد منفعل بودن خارج وزارت بهداشت همیشه وزارتخانه را به بیراهه کشیده، بنابراین آنچه که مشخص بوده، این است که اکنون همه ما برای خدمت آمده‌ایم و می‌دانیم پیشگیری و بهداشت چقدر اهمیت دارد.

به گفته هاشمی تصمیم‌های مربوط به پیشگیری و بهداشت بسیار با اهمیت است و سرنوشت‌سازتر از تصمیمات مربوط به حوزه درمان است چرا که این تصمیمات برای دو دهه یا بیشتر وقت و سرمایه کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وزیر بهداشت تأکید کرد: همانگونه که رؤسای بیمارستان‌ها در بسته درمان کار نظارت را انجام می‌دادند، رؤسای شبکه‌های بهداشت نیز باید در بسته پیشگیری و بهداشت این کار را انجام دهند.

وی با انتقاد از تصدی‌گری دولت در امر بهداشت و درمان، گفت: وزارت بهداشت باید کوچک شود و هیأت امناهای موجود مبنای کار خود را خرید خدمت قرار دهند و جوری کار نکنیم که بعد از رفتن ما نیز 200 یا 300 هزار نفر به پرسنل وزارت افزوده شده باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: