جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 18 دی 1392     
انتقال «مرسی» به آکادمی پلیس قاهره

فارس: امروز و در راستای دومین جلسه از محاکمه رئیس جمهور برکنار شده مصر و ۱۴ تن دیگر از رهبران اخوان المسلمین مرسی از زندان برج العرب اسکندریه به آکادمی پلیس قاهره منتقل شد.

به گزارش پایگاه خبری «الیوم السابع»،  در راستای  آغاز دومین جلسه از محاکمه «محمد مرسی» رئیس جمهور بر کنار شده مصر و 14 تن دیگر در پرونده کاخ ریاست جمهوری «اتحادیه» مرسی از زندان «برج العرب» در اسکندریه به آکادمی پلیس قاهره منتقل شد.

این دادگاه به ریاست  قاضی «احمد صبری یوسف» در آکادمی پلیس قاهره برگزار خواهد شد و بیش از 20 هزار نیروی امنیتی مسئولیت حفظ امنیت آن را به عهده خواهند داشت.

اولین جلسه از محاکمه محمد مرسی که در 4 نوامبر سال گذشته برگزار شده بود؛ به دلیل درگیری حامیان و مخالفان مرسی در دادگاه جلسه محاکمه وی تنها 10 دقیقه بعد از آغاز متوقف شد و رئیس دادگاه نتوانست متهمان را تفهیم اتهام کند.

مرسی که بعد از برکناری در سال گذشته اولین حضور عمومی خود را تجربه می‌کرد در دادگاه بارها تأکید کرد که رئیس جمهور قانونی مصر است و محاکمه وی غیر قانونی است.

مرسی پنجمین رئیس جمهور مصر که در کودتای 30 ژوئن به دست ارتش از قدرت برکنار شده در سلولی مجزا در زندان برج العرب اسکندریه حضور دارد و به اتهام‌های متعددی از جمله شرکت در قتل معترضان، تحریک به خشونت و جاسوسی برای طرف‌های خارجی محاکمه می‌شود.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: