جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 29 خرداد 1393     
امکان مهارت آموزی شغلی در بوستان های تهران

 

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز ،مدیر کار آفرینی و توانمند سازی سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران از برقراری تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای کشور و استان تهران در جهت تعاملات فرا سازمانی خبر داد که آموزش مهارت های شغلی به عموم شهروندان یکی از بندهای این تفاهم نامه است.

 محمدرضا حجت پوردر ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز  ضمن اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و اهمیتی که برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان دارد بیان داشت: بر طبق این تفاهم نامه قرار بر این است که در برخی از بوستان های تهران ، فرصت های شغلی توسط کارشناسان هر حرفه به نمایش گذاشته شود ، این امکان آشنایی با هر کدام از این مشاغل از تعمیرات موبایل و حوزه IT تا تعمیر خودرو و گوهر تراشی و معرق ، در خصوص معرفی فرصت های شغلی است که جوانان پس از فراغت از تحصیل با آن روبرو می شوند.

وی در ادامه افزود: کسانی که در این گذرمهارتی حضور دارند و مشاغل را به نمایش می گذراند از متخصصان و کارشناسان آن حرفه هستند. این افراد ضمن ارائه چهره واقعی هر کدام از این مشاغل فرصت آشنایی مخاطبین را با مهارت های جدید شغلی  در بازار کار فراهم می کنند. علاقمندان به فراگیری ، با ثبت نام خود در لیست کارشناسان می توانند برای دریافت آموزش های کامل در زمینه شغل مورد نظر از امکانات مهارت آموزی در سازمان فنی و حرفه ای بهرمند شوند .

 حجت پور در خصوص بوستانهایی که قرار است میزبان این اتفاق باشند گفت: این موضوع در حال بررسی و کارشناسی است و برنامه ریزی ها در جهت اجرای این تفاهمات انجام شده است  ، اما هنوز مشخص نشده که در کدام یک از بوستانها ی تهران شاهد این گذر مهارتی خواهیم بود.

وی درخصوص مفید بودن این نمایش کارآموزی برای جوانان بیکار به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر به دلیل وجود حلقه های مفقوده میان آموزش های تئوریک دانشگاه و مهارت های عملی ، بسیاری از جوانان فارغ التحصیل از مراکز آموزش عالی فاقد مهارت های عملی هستند که این امر موجب سرخوردگی آنها در ورود شان به بازارکار می شود.

حجت پور در خاتمه در خصوص تاکیدی که این طرح بر مهارت آموزی به اقشار آسیب پذیر دارد تصریح کرد: یکی دیگر از افرادی که در جامعه هدف این طرح قرار می گیرند اقشار آسیب پذیر از جمله کودکان کار – کودکان و جوانان بد سرپرست و حتی معتادانی که موفق به ترک اعتیاد خود شده اند هستند. کارشناسان ما با توجه به تشخیص نسبت به موقعیت مراجعه کنندگان به این غرفه های کارآموزی ، امکان گذراندن رایگان کلاس ها را در خانه های کار آفرینی شهرداری فراهم خواهند آورد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: