جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 خرداد 1393     
توصیه جدیدوزارت نیرو به مردم

مهر: یک مقام مسئول در وزارت نیرو با تشریح سیاست‌های جدید صدور برچسب انرژی برای وسایل برقی خانگی با تاکید بر اینکه برای خرید لوازم برقی خانگی به برچسب انرژی آن توجه کنید، اعلام کرد: به زودی برای ماكروفر و ماشين ظرف‌شويي هم برچسب انرژی صادر می شود.

محمد تقي زياري با اشاره به اتلاف گسترده برق در بخش خانگی، گفت: هرچه مصارف انرژي در بخش‌هاي غيرمولد همچون خانگي و تجاري را كاهش داده و در بخش‌هاي مولد كشور مصرف كنيم، صرفه ارزي زيادي را به‌دنبال دارد.

مدير برنامه ريزي سازمان بهره وری انرژی با اعلام اینکه از سال 76 تاكنون براي بیشتر لوازم خانگي برچسب مصرف انرژي تعريف شده است، تصریح کرد: بر این اساس براي وسايلي همچون ماكروفر و ماشين ظرف‌شويي كه استفاده از آنها به‌تازگي رواج يافته است، در حال تعريف برچسب هستيم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر اینکه برچسب انرژي خود عاملي براي بهينه‌سازي مصرف انرژي در كشور است كه براساس مطالعه‌های صورت گرفته، رتبه مصرف انرژي يخچال‌فريزرها چهار تا پنج پله ارتقا يافته است، اظهار داشت: در این راستا حتي اكنون توليدكنندگان داخلي داريم كه يخچال و فريزر با رتبه انرژي A توليد مي‌كنند.

وي با بیان اينكه رتبه مصرف انرژي بیشتر ماشين‌هاي لباس‌شويي A است، بیان کرد: رتبه مصرف انرژي كولرهاي آبي سه تا چهار پله ارتقا يافته است كه موجب صرفه‌جويي زيادي در بخش برق مي‌شود و براساس آخرين مطالعه‌های صورت گرفته، استفاده از برچسب مصرف انرژي حدود 600 تا 700 مگاوات پيك را كاهش داده است.

زياري با یادآوری اینکه استاندارهاي تعريفي براي برچسب انرژي اختلافي با ديگر كشورها نداشته و حتي در برخي موارد بعضي شاخص‌ها مانند دماي آزمون سخت‌ تر بوده است، تبیین کرد: به‌طور ميانگين، هر سه سال يك بار استانداردهاي برچسب مصرف انرژي به‌منظور به‌روزرساني آنها و ارتقای شاخص‌ها بازنگري مي‌شوند.

وي انتخاب مناسب لوازم خانگي را يكي از عوامل موثر در مصرف انرژي الكتريكي عنوان کرد و افزود: با افزايش حجم ماشين لباس‌شويي و يخچال ‌فريزر، مصرف انرژي افزايش مي‌يابد كه بايد افزون‌‎بر انتخاب مناسب ظرفيت لوازم، به برچسب مصرف انرژي نیز توجه داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: