جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 خرداد 1393     
55 درصد خودروهای عربستان بیمه ندارند

 

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز،عربستان سعودی اعلام کرد تنها 45 درصد از خودروهای در حال تردد در خیابان‌ها و جاده‌های این کشور تحت پوشش بیمه هستند. 

شرکت «النجم» که از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک عربستان سعودی مسئولیت رسیدگی به حوادث رانندگی در این کشور را برعهده دارد، اعلام کرد: 55 درصد از خودروهای در حال تردد در این کشور تحت پوشش بیمه نیستند. مسئولان با تاکید بر حفظ حقوق طرفین تصادف، پوشش بیمه را برای خودروها ضروری می‌دانند. 

اعضای حاضر در کارگاه آموزشی که توسط اتاق بازرگانی و صنایع ریاض برگزار شد، دلیل وجود این تعداد خودروی فاقد بیمه را افزایش چهار برابری هزینه‌ بیمه اعلام کردند. آنها تاکید کردند این افزایش هزینه‌ها منطقی نبوده و نداشتن بیمه خودروها منجر به مشکلات حقوقی در هنگام تصادفات رانندگی می‌شود. 

بیمه‌گذاران همچنین اعلام کردند که قصد دارند استفاده از عکس در صحنه‌ تصادفات برای اثبات خطاهای مقصران را قانونی کنند تا بدین ترتیب رانندگان در هنگام بروز تصادفات بتوانند خودروهای خود را به گوشه‌ خیابان منتقل کنند و در نتیجه از ترافیک جلوگیری شود. 

نمایندگان شرکت‌های بیمه افزودند که در حال مطالعه روی این طرح هستند تا بدین ترتیب مشکلات پرداخت خسارت‌های تصادفات به حداقل برسد. طبق قوانین جاری در عربستان شرکت‌های بیمه‌ای تنها می‌توانند خسارت‌های کمتر از 5000 ریال سعودی را پرداخت کنند و در صورتی که خسارت‌ها بالاتر از رقم فوق باشد، پرداخت آن باید با تأیید شرکت «النجم» انجام شود که مراحل پرداخت آن 14 روز طول می‌کشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: