جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 خرداد 1393     
موافقت دولت با تعرفه4درصدی واردات تاکسی‌های هیبریدی

 

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران از موافقت دولت با واردات تاکسی‌های هیبریدی با تعرفه 4 درصد خبر داد. 

مهندس میثم مظفر در حاشیه تور بازدید شبانه خبرنگاران از تاکسیرانی با اشاره به اینکه 22.5 درصد سفرهای درون‌شهری توسط تاکسیرانی انجام می‌شود گفت: 80 هزار تاکسیران روزانه 4.5 میلیون مسافر را جابجا می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه شمار رانندگان تاکسی و خانواده‌های آنها حدودا نیم میلیون نفر در تهران است از راه‌اندازی رشته کاردان‌حرفه‌ای تاکسیران خبر داد و گفت: از ترم آینده در رشته کاردان‌حرفه‌ای تاکسیران در تهران پذیرش دانشجو انجام می‌شود. 

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران به نوسازی ناوگان تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: 4 هزار خودروی فرسوده پیکان و پراید قدیمی قرار است با سمندهای EF7 پایه گازسوز جایگزین شود که با اجرای این طرح از تولید 8 هزار تن آلاینده در سطح شهر تهران جلوگیری می‌شود. 

وی از مصوبه دولت و موافقت هیات وزیران با واردات تاکسی‌های هیبریدی خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه تاکسی‌های هیبریدی با تعرفه 4 درصد وارد کشور شده و در ناوگان تاکسیرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران در پاسخ به سوالی در خصوص نصب سامانه رهیاب ماهواره‌ای (جی پی اس) بر روی تاکسی‌ها گفت: اعتقاد نداریم باید در تمامی 80 هزار تاکسی پایتخت این سامانه نصب شود چرا که تاکسی‌ها مالکیت خصوصی دارند و ممکن است مقاومت‌هایی نیز در این خصوص صورت گیرد. 

وی تاکید کرد: به جای این کار باید شهر را هوشمند کنیم و با نصب برچسب‌های RFID بر روی تاکسی‌ها ورود و خروج‌ها را به پایانه‌ها هوشمندانه کنترل کنیم. 

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران به بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی اشاره کرد و گفت: ‌تمامی تاکسی‌هایی که دارای پروانه الکترونیکی هستند از بیمه تکمیلی رایگان برخوردارند. 

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص بیمه تامین اجتماعی که بیش از 50 سال سن دارند گفت:‌ براساس قانون تامین اجتماعی که مصوب مجلس شورای اسلامی است هر فردی که قبل از سن 50 سالگی اقدام به تحت پوشش قرارگرفتن بیمه تامین اجتماعی نکرده باشد، نمی‌تواند بیمه تامین اجتماعی شود. 

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران به بودجه فرهنگی سازمان تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: میزان بودجه فرهنگی سازمان تاکسیرانی صفر است و متاسفانه هر سالی که درخواست بودجه فرهنگی می‌کنیم از سوی نهادی ذیربط این بودجه‌ها حذف می‌شود. 

وی در پاسخ به سوالی درخصوص دلیل سخت و زیان‌آور نبودن شغل تاکسیرانی گفت: فهرست مشاغل سخت و زیان‌آور در مجلس مصوب می‌شود که در این زمینه طی سال‌های گذشته سازمان تاکسیرانی لایحه‌ای را از مبادی مربوطه به مجلس ارائه کرده است اما شخصا معتقدم قرارگرفتن نام رانندگان تاکسی در فهرست مشاغل سخت و زیان‌آور به نفع آنها نیست. 

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران ادامه داد: سخت و زیان‌آور بودن شغل تاکسیرانی موجب می‌شود رانندگان تاکسی 10 سال قبل از روال عادی بازنشسته شده و از ناوگان خارج شوند. این در حالی است که مبلغ بیمه بازنشستگان تاکسی حدود 600 تا 700 هزار تومان است. و همین امر موجب شده است تا رانندگان تاکسی که هم‌اکنون بعضا بیش از 30 سال سابقه تاکسیرانی دارند مراجعه‌ای برای بازنشسته شدن نکنند چرا که با این رقم زندگی آنها به سختی می‌گذرد. لذا خیلی از آنها ترجیح می‌دهند بازنشست نشوند. 

وی درخصوص رانندگان زن تاکسی نیز گفت: یکهزار و 24 راننده زن تاکسی در قالب شرکت‌های مختلف تاکسیرانی در تهران فعالیت دارند. 

قوری زری - رییس مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی تهران نیز در این بازدید از آغاز جریمه تاکسی‌های غیرمجاز و مسافربرهای شخصی در اطراف پایانه‌های تاکسیرانی خبر داد و گفت: با نصب دوربین‌های پلاک‌خوان تاکسی‌های غیرمجاز و مسافربرهای شخصی که در اطراف پایانه‌ها و یا داخل آنها اقدام به سوار و پیاده‌کردن مسافر کنند بر اساس هماهنگی پلیس راهور تهران از 10 روز آینده، 20 هزار تومان جریمه می‌شوند. 

وی با تاکید بر اینکه تداوم نظارت سنتی بر 80 هزار تاکسی تهران غیرممکن بود گفت: براین اساس مرکز کنترل و نظارت هوشمند تاکسیرانی تهران راه‌اندازی شد. 

رییس مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه هم‌اکنون 100 واحد گشتی سازمان تاکسیرانی به سامانه جی پی اس آنلاین مجهز بوده و توسط مرکز کنترل و نظارت هوشمند تاکسیرانی تهران به صورت آنلاین رصد می‌شوند افزود: در عین حال پروانه تاکسی‌های تهران نیز هوشمند شده است و براین اساس تمامی گشتی‌های سازمان تاکسیرانی می‌توانند از طریق دستگاه‌های کارت خوان دستی می‌توانند تمام سوابق رانندگان تاکسی و تخلفات قبلی آنها را در لحظه مورد کنترل قرار دهند. 

وی از نصب دوربین‌های ویژه در ورودی‌ها و خروجی‌های پایانه‌های تاکسیرانی خبر داد و گفت: در عین حال با نصب تگ‌های RFID ورود و خروج تاکسی‌ها به پایانه‌ها مورد کنترل قرار می‌گیرند و تاکسی‌های غایب را شناسایی می‌کنند. 

رییس مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی تهران از ارسال پیامک برای تاکسی‌های غایب از یک ماه گذشته خبر داد و گفت: در گام بعدی صدور اخطاریه برای این دسته از رانندگان غایب است که در صورت ادامه تخلف به هیات انضباطی معرفی می‌شوند. 

وی از جریمه رانندگان تاکسی غیرمجاز و مسافربرهای شخصی در داخل و اطراف پایانه‌های تاکسیرانی از ده روز آینده خبر داد و گفت: در گام بعدی رانندگانی که در خطوط خود فعالیت نکنند نیز جریمه خواهند شد. 

رییس مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی تهران از راه‌اندازی تاکسی‌های هوشمند به صورت آزمایشی در تهران خبر داد و گفت: 100 تاکسی هوشمند به صورت آزمایشی در تهران راه‌اندازی شده است که تمامی آنها به سامانه رهیاب ماهواره‌ای آنلاین و پرداخت الکترونیکی بهای تاکسی مجهز هستند. 

وی در پاسخ به سوالی درخصوص علت اجرایی نشدن استفاده از تاکسی‌متر گفت:‌ متاسفانه این فرهنگ نه در مسافران و نه در رانندگان وجود دارد و متاسفانه از 50 سال گذشته تاکنون حتی یک روز را سراغ نداریم که مردم و رانندگان تاکسی از تاکسی‌متر استفاده کرده باشند. 

در عین حال جمعی از رانندگان تاکسی نیز در این بازدید از برخی مسائل گله‌مند بودند. 

یکی از رانندگان تاکسی مسیر نوبنیاد با تاکید بر همکاری نکردن پلیس راهنمایی و رانندگی با پایانه‌های تاکسیرانی گفت: متاسفانه راهنمایی و رانندگی از تاکسی‌ها حمایت نمی‌کند و به جای برخورد با مسافربرهای شخصی فقط رانندگان تاکسی را جریمه می‌کند. این در حالیست که مسافربرهای شخصی مسافران پایانه‌ها را از خارج آنها سوار می‌کنند. 

یکی دیگر از رانندگان تاکسی با تاکید بر اینکه هزینه لاستیک و لوازم یدکی تاکسی‌ها بسیار افزایش یافته است گفت: مسئولان تاکسیرانی باید در هر منطقه یک فروشگاه برای این دسته از اقلام گران قیمت مصرفی قرار دهند تا رانندگان تاکسی بتوانند این اقلام را به صورت قسطی از آنجا خریداری کنند. از سوی دیگر باید تعمیرگاه‌های خاص نیز برای تاکسی‌ها اختصاص یابد. 

وی با تاکید بر اینکه نصف درآمد هر تاکسی روزانه صرف استهلاک تاکسی می‌شود گفت: با تغییرات اخیر در خصوص قیمت حامل‌های انرژی و اجرایی فاز جدید هدفمندی یارانه‌ها مسافران ضعیف شدند و همین امر موجب شده در ساعات پیک به جای آنکه مسافر دنبال تاکسی بگردد، تاکسی‌ها دنبال مسافر بگردند. 

یکی دیگر از رانندگان با تاکید بر اینکه افزایش نرخ کرایه‌ها ضرر برای رانندگان است گفت:‌ انتظار داریم سازمان تاکسیرانی با کمک بانک شهر، تسهیلات و وام در اختیار رانندگان تاکسی قرار دهد. 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تضمینی برای کار در بخش تاکسی نداریم گفت: مشخص نیست بعد از بازنشستگی تکلیف ما چه می‌شود. 

یکی از رانندگان تاکسی پرسابقه نیز با تاکید بر اینکه متاسفانه رقم بیمه تامین اجتماعی هرسال افزایش پیدا کرده و امسال به 330 هزار تومان رسیده است گفت‌: تا دو سال پیش بیمه شخص ثالث تاکسی‌ها 20 درصد تخفیف داشت که متاسفانه این را هم برداشتند و رانندگان تاکسی با درآمدی که دارند نمی‌توانند از پس هزینه‌های سنگین بیمه شخص ثالث برآیند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: