جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 خرداد 1393     
روحانی:برای مهارتورم تلاش می کنیم

تسنیم: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی دقایقی قبل در جمع مردم خرم آباد به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: خدا را شاکرم که در ماه شعبان و ماه پربرکت ولادت امام زمان(عج) و ماهی که همزمان است با انتخابات 24 خرداد که ملت ایران به یادگار گذاشتند در جمع مردم غیور لرستان حاضر شدم.

رئیس جمهور افزود:  از مردم عزیز، مردان و زنانی که در مسیر ایستادگی و دفاع از کشور و برای آبادانی این سرزمین و برای حمایت از فرهنگ دینی و اسلام عزیز هر آنچه که داشتند در کف اخلاص قرار دادند تشکر می‌کنم.

روحانی با اشاره به شخصیت‌های علمی و دینی بسیار بزرگ لرستان گفت: این استان مهد عالمان و بزرگان نام‌آوری مانند آیت‌‌الله کمالوند،‌آیت‌الله بروجردی و مرحوم آیت‌الله سلطانی است.

وی بیان کرد: لرستان سرزمین لشکر ابوالفضل، سرزمین لشکر 84، سرزمین دلاوران، عشایر غیور، ایثارگران و فداکارانی است که در دوران دفاع مقدس از سرزمین خود دلاورانه دفاع کردند.

رئیس جمهور اظهار کرد: با وجود این همه فداکاری مناسب نیست که مردمان خوب این سرزمین از نظر اشتغال و بیکاری در رنج فراوان باشند.

روحانی بیان کرد: جوانان عزیز، دختران و پسران عزیز لرستانی همه در رنج و بیکاری هستند و من قبل از اینکه به لرستان سفر کنم در دولت تدبیر و امید برنامه‌هایی را برای استان لرستان در نظر گرفتم که در این زمینه چند نکته را برای شما عرض می‌کنم.

تورم نقطه به نقطه در کشور 16 درصد است

وی افزود: شرایط فعلی دولت بسیار شرایط خاص و مهمی است و دولت در زمینه کنترل و مهار تورم تمام تلاش خود را انجام می‌دهد و در مسیری حرکت می‌کند که شرایط جامعه را بهبود بخشد.

رئیس جمهور ابراز کرد: در آغاز این دولت نرخ تورم 49 درصد بوده است اما امروزه تورم نقطه به نقطه در کشور 16 درصد است و ما راه فراوانی را در پیش داریم و امیدواریم این راه را تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه دهیم.

روحانی افزود: کاهش رنج مردم در زمینه سلامت، بهبود وضع بیمه مردم، کمک به بیماران صعب‌العلاج ازجمله برنامه‌های دولت تدبیر و امید است که در این راه قدم برداشته است و راه خود را در این زمینه ادامه می‌دهد.

وی گفت: انشاءالله با شرایط بیمه‌ای اعمال شده روز به روز مراجعه به بیمارستانها و داروخانه‌ها برای مردم آسانتر انجام می شود و همه مردم را  تحت پوشش بیمه قرار می‌دهیم و در ماه‌ها و سال‌های آینده همه مردم ایران از پوشش بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

تخصیص 2600 میلیارد تومان برای رونق اقتصادی لرستان

رئیس جمهور تصریح کرد: در  همین استان در طول چند ماه گذشته 2600 میلیارد تومان برای رونق اقتصادی در بخش‌های دولتی و خصوصی مصرف شده است و امروز نیز در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاران را یاری می‌کنیم و تا زمانی که لرستان رونق نیابد مشکل بیکاری در این استان حل نمی‌شود.

روحانی بیان کرد: مسئله مهم دیگر در لرستان مسئله محیط زیست است، زیرا ارتفاعات زاگرس در این استان پوشیده از جنگل‌های بلوط است که این جنگل‌ها سرمایه‌های بزرگی برای منطقه زاگرس و کل ملت ایران هستند.

وی گفت: جنگل‌های بلوط اکنون دچار بیماری شده است اما تنها بحث محیط زیست لرستان مربوط به جنگل‌بلوط نیست؛ مسائل دیگری وجود دارد که برخی از آنها را دولت باید حل کند و برخی دیگر را با کمک کشورهای دیگر می‌توان حل کرد.

رئیس جمهور بیان کرد: مسئله دیگر مسئله سیاست خارجی است و این دولت در مسیر سازش با دیگر کشورها به ویژه همسایگان در زمینه تحقق حقوق ملت ایران قدم برداشته و برمی‌دارد.

روحانی افزود: همانگونه که در زمینه تحقق حقوق هسته‌ای قدم‌های بزرگی را برداشته‌ایم باز هم تلاش می‌کنیم و سربازان هسته‌ای شما در مذاکرات وین در حال تلاش هستند.

وی بیان کرد: در زمینه عتبات مقدسه مانند کربلا، سامرا، نجف به همه ابرقدرت‌های دنیا اعلام می‌کنیم ملت بزرگ ایران برای حراست از عظمت عتبات مقدسه از هیچ حرکتی دریغ نمی‌کند.

رئیس جمهور افزود: در طومارهای فراوانی مردم آمادگی خود را برای دفاع از حرم مطهر ائمه اطهار(ع) اعلام کرده‌اند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: