جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 خرداد 1393     
معاون جان کری وین را ترک کرد

ایسنا: ایران و آمریکا عصر روز گذشته حدود دو ساعت ونیم در هتل کوبورگ گفت‌وگو کردند. این گفت‌وگوها با حضور کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

در این دیدار هیات آمریکایی به سرپرستی ویلیام برنز و با همراهی وندی شرمن حاضر شده بود.

برنز نفر دوم وزارت خارجه آمریکا به ویژه در موضوع ایران است که همواره در مذاکرات هسته‌ای با ایران در سال‌های گذشته به طور رسمی و یا پشت پرده حضور داشته است.

برخی رسانه‌های خارجی اعلام کردند که ویلیام برنز در مذاکرات با ایران درخصوص مساله عراق نیز صحبت کرده است. این موضوع از سوی مقامات ایرانی به شدت تکذیب شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان بررسی موضوع عراق در دور جدید مذاکرات و جلسات سه جانبه با ویلیام برنز، دستیار وزیر خارجه آمریکا و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را تکذیب کرد.

یک مقام ایرانی دیگر حاضر در مذاکرات نیز گفت‌وگو درباره عراق در مذاکرات با هیات آمریکایی یا در حاشیه مذاکرات در روز دوشنبه را تکذیب کرد.

این مقام ایرانی صبح روز سه‌شنبه با اشاره به اخبار رسانه‌های آمریکایی و غربی مبنی بر این‌که عراق از موضوعات مورد بحث مقامات ایران و آمریکا در گفت‌وگوهای دو جانبه بوده است با تکذیب این اخبار تاکید کرد که در این گفت‌وگوها صرفا درباره مساله هسته‌ای گفت‌وگو شد.

این مقام ایرانی تصریح کرد: دستور کار مذاکرات ما موضوع هسته‌ای است اما به طور کلی مسایل منطقه همواره در گفت‌وگوها می‌تواند مطرح شود که موضوعی حاشیه‌ای است و می‌تواند تمامی تحولات منطقه را در برگیرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: