جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 خرداد 1393     
قطع انشعاب مشترکین پرمصرف

رحیم میدانی، معاون وزیر نیرو در امور آب در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اقدامات بازدارنده‌ای که این وزارت‌خانه برای برخورد با مشترکین پرمصرف در نظر دارد، گفت: جرائم نقدی تا به امروز به ما ثابت کرده است که عامل بازدارنده مناسبی نیست.
 
وی افزود: باتوجه به قیمت آب در کشور روند مصرف به گونه‌ای است که مشکل مصرف بیش از حد برخی از مشترکین با سازوکار قیمت حل نمی‌شود.
 
میدانی با بیان اینکه به دنبال گرفتن مجوزهایی برای قطع انشعاب مشترکین پرمصرف هستیم گفت: درخواست این مجوز داده شده و در انتظار تصویب آن هستیم.
 
معاون وزیر نیرو افزود: با دریافت این مجوز که امیدواریم تا تابستان امسال تحقق پیدا کند، پس از ارسال دو تا سه بار هشدار نسبت به قطع انشعاب  مشترکین پرمصرف اقدام خواهیم کرد.
 
* استاندارد ملی برای کیفیت آب شرب تدوین می‌شود
 
وی با بیان اینکه وزارت نیرو در دولت جدید به دنبال مدیریت منابع آب به طور جامع است، افزود: در درجه اول باید از بیلان آبی اطلاع داشته باشیم چرا که در طی 15 سال اخیر از حالت ایستا خارج شده و سیر نزولی داشته است.
 
میدانی با اشاره به اینکه کارگروهی به دنبال بررسی این اعداد و ارقام است گفت: با مشخص شدن آمار و اطلاعات جدید فعالیت‌های خود را اولویت‌بندی می‌کنیم.
 
معاون وزیر نیرو همچنین از تدوین استاندارد ملی برای آب بهداشتی خبر داد و افزود: وزارت نیرو به تنهایی قادر به مدیریت طرح جامع آب نیست و نیازمند حمایت و همکاری‌ بخش‌های دیگر هم هست.
 
* تهران جز اولویت‌های تفکیک آب شرب
 
معاون وزیر نیرو با اشاره به بحث جداسازی آب شرب و بهداشتی گفت: این طرح از لحاظ اقتصادی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته و کار اجرایی در این حوزه صورت نگرفته است.
 
وی با بیان اینکه مطالعات این طرح در حال انجام است افزود: پس از تعیین سیاست‌های کلی و راهبردی این طرح چند شهر به صورت پایلوت انتخاب و نتایج آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
میدانی در ادامه تصریح کرد: اولویت اجرا در کلان‌شهرهای از جمله مشهد، تهران، البرز، تبریز و ... خواهد بود.
 
* احیای دریاچه ارومیه 15 سال زمان می‌برد

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه 19 راهکاری که برای احیای دریاچه ارومیه داده شد در حال پیگیری است گفت: تعدادی از پروژه‌هایی که در این محدوده در حال اجرا بود از جمله پروژه‌های سدسازی متوقف شده است.
 
میدانی ادامه داد: رییس‌جمهور مسرانه به دنبال احیای دریاچه ارومیه است.
 
وی تصریح کرد: برای احیای دریاچه ارومیه باید به دنبال طرح‌های زود بازده باشیم از جمله تغییر الگوی کشت کشاورزان منطقه می‌تواند نقش مؤثری در این امر داشته باشد.
 
معاون وزیر نیرو با بیان اینکه باید سالانه 35 سانتی‌متر سطح دریاچه بالا بیاید گفت: متأسفانه در سال جاری سطح دریاچه 40 سانتی متر کاهش پیدا کرده است و این نشان می‌دهد که ما یک سال دیگر هم در احیای دریاچه ارومیه عقب افتاده‌ایم.
 
* وزارت نیرو مخالف سدسازی نیست
 
میدانی با اشاره به اینکه وزارت نیرو با سدسازی مخالف نیست گفت: باید پروژه‌های عمرانی را بر اساس اطلاعات و آمارهای جدید منابع آبی ساماندهی کنیم.
 
وی افزود: باید نسبت به ساخت پروژه‌های این وزارت خانه بازنگری‌هایی صورت گیرد چراکه در بسیاری از مناطق میزان روان‌آب‌ها کاهش پیدا کرده است و در برخی مواقع موجب شده تا ساخت سدها را متوقف کنیم.
 
* جیره‌بندی آب نخواهیم داشت

وی با اشاره به اینکه میزان روان‌‌آبها نسبت به سال قبل 5 درصد و نسبت به متوسط درازمدت 8 درصد کاهش داشته افزود: ذخیره سدها در شرایط فعلی چندان مناسب نیست که این امر به بحث تغییر اقلیم و کاهش بارندگی‌ها و افزایش مصرف باز می‌گردد.
 
میدانی اظهار داشت: برای گذر از تابستان مردم شهرها باید تا 15 درصد صرفه‌جویی کنند.
 
معاون وزیر نیرو افزود: با انجام اقداماتی از جمله حفر چاه‌های جدید، خط انتقال بخش اعظمی از مشکلات کمبود آب حل شده و جیره‌بندی اتفاق نخواهد افتاد.
 
* کاهش پرت شبکه آب برای هر درصد 400 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

وی در ادامه با اشاره به اینکه میزان پرت شبکه کشور 23 درصد است افزود: این رقم در هیچ‌ جای دنیا به صفر نرسیده است.
 
میدانی ادامه داد: برای کاهش یک درصد پرت شبکه 400 میلیارد تومان اعتبار لازم است که وزارت نیرو این پول را ندارد.
 
وی افزود: درآمد این وزارت خانه پایین است چرا که درآمدها و هزینه‌ها فاصله زیادی دارند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: