جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 خرداد 1393     
درج قیمت روی هر دانه تخم‌مرغ

ایسنا: فرزاد طلاکش اظهار کرد: تخم‌مرغ از محل مرغداری به واحدهای خاصی که مجاز برای شناسنامه‌دار کردن تخم‌مرغ هستند فرستاده می‌شود و در آنجا عملیاتی روی آنها انجام می‌شود؛ به‌طوری که تخم‌مرغ کثیف، کودی، ترک‌دار را از سایر تخم‌مرغ‌ها جدا می‌کنند و آنها را در یک سایز مشخص بازاری در بسته‌بندی قرار می‌دهند.

وی با بیان این‌که روی تخم‌مرغ کد چهار رقمی پروانه واحد، اسم کارخانه، تاریخ انقضاء و تولید درج می‌شود، گفت: سال گذشته یکی از برنامه‌ها درج قیمت روی هر دانه تخم‌مرغ بود که اجرایی نشد، اما می‌توان گفت اگر این طرح اجرایی شود تا حد زیادی از نوسان قیمت تخم‌مرغ جلوگیری خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی تخم‌مرغ شناسنامه‌دار ایران علت اجرایی‌ نشدن این طرح را نبود حمایت قسمت بازرسی سازمان حمایت عنوان و اظهار کرد: قسمت بازرسی سازمان حمایت بدون هماهنگی با این بخش ابلاغیه‌ای را به استان‌ها مبنی بر لغو این طرح ارسال کرد و همین امر موجب لغو این طرح شد.

وی با بیان این‌که پرینت‌دار کردن تخم‌مرغ به صورت غیرقانونی در برخی از مغازه‌ها به منظور افزایش سود انجام می‌شود، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح مقابله با این مسائل و جلوگیری از نوسان قیمت تخم‌مرغ است.

دبیر انجمن صنفی تخم‌مرغ شناسنامه‌دار ایران با بیان این‌که امسال مجددا این طرح را آغاز کرده‌ایم، گفت: از همین ابتدا اعلام کردیم که این طرح را تنها با حمایت تمام دستگاه‌های دولتی به منظور حفظ حقوق مصرف‌کننده انجام می‌دهیم و خواستار حمایت تمام سازمان‌ها هستیم.

طلاکش با بیان اینکه در برخی فصول با نوسان 100 درصدی قیمت تخم‌مرغ مواجه هستیم، اظهار کرد: تلاش بر این است که نگذاریم نوسان قیمت تخم‌مرغ بیش از 20 درصد باشد.

وی با بیان این‌که این حق مردم است که از قیمت واقعی تخم‌مرغ آگاه باشند، گفت: اگر بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم گامی را در جهت منفعت‌رسانی به تولید‌کننده و مصرف‌کننده برداشته‌ایم.

طلاکش ادامه داد: به گفته نماینده بانک مرکزی در ستاد تنظیم بازار سهم هزینه‌های تخم‌مرغ در خانوار 0.7 درصد است و نباید این میزان موجب درگیری مردم و دولت شود به همین دلیل امیدواریم تا قبل از مهر و آبان‌ که قیمت تخم‌مرغ به طور طبیعی افزایش پیدا می‌کند بتوانیم این طرح را به طور فراگیر عملیاتی کنیم.

دبیر انجمن صنفی تخم‌مرغ شناسنامه‌دار ایران قیمت هر دانه تخم‌مرغ را 320 تومان عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر 30 درصد از تخم‌مرغ‌های فله‌ای شناسنامه‌دار و پرینتی هستند و هشت درصد از تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی دارای شناسنامه هستند.

سال گذشته دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار اعلام کرد به منظور حذف واسطه‌گری‌ها و سودجویی‌ها در بازارقیمت هر تخم مرغ روی آن درج می شود و همه مرغدارانی که قادر به حک کردن قیمت روی هر عدد تخم‌مرغ هستند می‌توانند در این طرح وارد شوند که با توجه به زیرساخت‌های موجود بیش از 60 درصد مرغداران امکان اجرای این طرح را داشتند اما این طرح به دلیل ناهماهنگی‌های به وجود آمده اجرایی نشد و به امسال موکول شد



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: