جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 27 خرداد 1393     
تهرانی‌ها چقدر با 118 تماس می‌گیرند؟

ایسنا : با بیان این‌که در حال حاضر در استانهای تهران و البرز 13 مرکز برای پاسخگویی به تماس‌های مردم در نظر گرفته شده، اظهار کرد: در این مراکز حدود 1500 تا 2000 نفر نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند.

در سال 92 بیش از 113میلیون شماره از طریق مرکز 118 در اختیار تماس‌گیرندگان قرار گرفته است.

محمدرضا بیدخام ، معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران ، با اعلام این خبر در ارتباط با میزان تماس‌هایی که با مرکز 118 گرفته می‌شود، توضیح داد: ماهانه به طور میانگین حدود 9 و نیم میلیون تماس از استان‌های تهران و البرز از طریق مرکز 118 پاسخ‌گویی شده است.

او در عین حال متذکر شد: در میان شماره‌هایی که در این مرکز به ثبت رسیده 25 هزار مورد مربوط به مشاغلی است که صاحبان آنها شماره خود را در این سامانه به ثبت رسانده‌اند.

وی درباره‌ هزینه‌های مربوط به این بخش عنوان کرد: صاحبان مشاغل می‌توانند با ارائه‌ی مدارک مورد نیاز شماره خود را به ثبت برسانند و بابت این موضوع ماهانه هزینه‌ای حدود 500 پالس پرداخت کنند که در نهایت این رقم در قبض‌های دوماهه تلفن ثابت حدود پنج هزار تومان می‌شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر در استانهای تهران و البرز 13 مرکز برای پاسخگویی به تماس‌های مردم در نظر گرفته شده، اظهار کرد: در این مراکز حدود 1500 تا 2000 نفر نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند.

بیدخام ساعت اوج تماس با 118 را هم بین ساعت 10 تا 14 دانست و درباره‌ی میزان مزاحمت‌ها برای 118 گفت: از مجموع تماس‌هایی که با این مرکز برقرار می‌شود کمتر از 0.01 درصد آنها تماس‌های مزاحمی هستند.

معاون مخابرات استان تهران در پاسخ به این‌که از میان مشترکان خانگی چه تعداد شماره در 118 به ثبت رسیده نیز توضیح داد: هر فردی که برای دریافت شماره ثابت خانگی تماس می‌گیرد شماره او به ‌طور خودکار در سیستم ثبت می‌شود مگر این‌که خود آن فرد علاقه‌ای نداشته باشد که شماره‌اش در این مرکز موجود نباشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره‌ این‌که برای کسب شماره‌های مربوط به شهرستان‌ها شهروندان از چه طریق می‌توانند اقدام کنند هم گفت: با تکمیل شدن طرح همکدی در استان‌های مختلف می‌توان از طریق 118 شماره‌های تمام استان‌ها را گرفت، اما در حال حاضر افراد می‌توانند از طریق گرفتن شماره کد استانی که نیاز به شماره‌های آنها دارند و پس از آن شماره 118 اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند.

معاون مخابرات استان تهران در پایان در پاسخ به این‌که در میان شماره‌هایی که در 118 به ثبت رسیده کدام شماره‌ها بیشترین تماس را دارند، توضیح داد: به‌طور رایج مراکز خدماتی بیش از تمام مراکز مورد سوال قرار می‌گیرند.

بیدخام در پایان هم از مردم خواست برای کسب اطلاعات غیر مرتبطی مانند وضعیت آب و هوا، تعطیلی مدارس و ادارات، نتیجه مسابقات ورزشی، قیمت کالاها و ارزش سهام و موارد این چنینی با مرکز 118 تماس نگیرند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: